Handelsblatt: Η Τουρκία κρατά ως «ενέχυρο» τους Έλληνες στρατιωτικούς

Έβρος

Το ζήτημα των δύο Ελλήνων στρατιωτικών που έχουν προφυλακιστεί στην Τουρκία παραμένει θέμα σχολιασμού στον γερμανικό Τύπο. Σε εκτενή της ανταπόκριση από την Αθήνα και την Κωνσταντινούπολη στη διαδικτυακή της έκδοση η Handelsblatt εκτιμά ότι η σύλληψη των δύο στρατιωτικών θα μπορούσε να γίνει αιτία κλιμάκωσης «της κρίσης ανάμεσα στην Τουρκία και την Ελλάδα» και αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο η τουρκική ηγεσία να τους χρησιμοποιήσει ως διαπραγματευτικό όπλο προκειμένου να αποσπάσει ανταλλάγματα από την Ελλάδα.

Με αφορμή την απόρριψη από τουρκικό δικαστήριο της ένστασης στην απόφαση προφυλάκισης των δύο συλληφθέντων, η εφημερίδα του Ντύσελντορφ σχολιάζει ότι «μια φαινομενικά υπόθεση ρουτίνας στα τουρκοελληνικά σύνορα θα μπορούσε να λάβει διαστάσεις διπλωματικής καταστροφής».

Το δημοσίευμα σημειώνει ότι δεν πρόκειται για το πρώτο συμβάν τέτοιου είδους στα σύνορα των δύο νατοϊκών εταίρων και συμπληρώνει -επικαλούμενο αναφορά στην τουρκική εφημερίδα Χουριέτ- ότι τέτοια περιστατικά λύνονταν μέχρι πρότινος πάντοτε με ειρηνικό τρόπο. Ωστόσο στην προκειμένη περίπτωση ενδέχεται να προκληθεί επεισόδιο, πιθανολογούν οι αρθρογράφοι της Handelsblatt και επισημαίνουν: «Η σύλληψη των δύο στρατιωτικών επιτρέπει την εκτίμηση ότι η Τουρκία υποθέτει πως υπάρχει κίνδυνος διαφυγής και ότι οι δυο τους ενδέχεται να κρατούνται για εντελώς διαφορετικό σκοπό: ως ενέχυρο ώστε να αποσπάσει (η Άγκυρα) παραχωρήσεις από την Αθήνα σε άλλα θέματα».

«Πάλι φασαρία ανάμεσα σε Ελλάδα και Τουρκία»

Η εφημερίδα παρατηρεί ότι «πράγματι δεν επικρατεί κατάσταση πολέμου ανάμεσα στους δύο συμμαχικούς εταίρους με την ιστορική αντιπαλότητα, όμως εδώ και κάποιο διάστημα υπάρχουν αυξανόμενες εντάσεις. Η Αθήνα και η Άγκυρα ερίζουν για τα σύνορα και τις οικονομικές ζώνες στο Αιγαίο. Και τα κυριαρχικά δικαιώματα στον αέρα όπως και το στρατιωτικό καθεστώς αρκετών νησιών του Αιγαίου είναι διαφιλονικούμενα», αναφέρει το δημοσίευμα και υπενθυμίζει την κρίση των Ιμίων το 1996, η οποία οδήγησε τις δύο χώρες στα πρόθυρα του πολέμου.

«Τώρα η αντιπαράθεση για τα Ίμια αναζωπυρώνεται», σχολιάζει η HB αναφερόμενη στο συμβάν του Φεβρουαρίου, κατά το οποίο τουρκική ακταιωρός εμβόλισε ελληνικό σκάφος του λιμενικού. Οι αρθρογράφοι κάνουν ακόμη λόγο για επίδειξη δύναμης της Τουρκίας στα ανοιχτά της Κύπρου με αφορμή την παρεμπόδιση του ιταλικού πλοίου-γεωτρύπανου που επρόκειτο να προβεί σε έρευνα υδρογονανθράκων.

Η HB σημειώνει ότι με αφορμή το αποτυχημένο πραξικόπημα το καλοκαίρι του 2016 «η Τουρκία ακολουθεί επί του παρόντος μια εξωτερική πολιτική που ορισμένοι θα χαρακτήριζαν πολιτική με αυτοπεποίθηση ενώ άλλοι θα την έλεγαν επιθετική». Αυτό εξηγεί γιατί «σημαίνει συναγερμός» για την περίπτωση των ελλήνων στρατιωτικών, αναφέρει η εφημερίδα, επισημαίνοντας εικοτολογίες τουρκικών μέσων ενημέρωσης για πιθανή επιδίωξη της Άγκυρας να προβεί σε ανταλλαγή των δύο Ελλήνων με τους οκτώ τούρκους στρατιωτικούς που έχουν ζητήσει άσυλο στην Ελλάδα.

Στο θέμα αναφέρεται με ρεπορτάζ της και η Tageszeitung του Βερολίνου, σχολιάζοντας ότι «υπάρχει και πάλι φασαρία ανάμεσα σε Ελλάδα και Τουρκία» με αφορμή τη σύλληψη των ελλήνων στρατιωτικών. Και η TAZ προβαίνει στην εκτίμηση ότι «η Τουρκία θέλει να χρησιμοποιήσει τους δύο Έλληνες ως ενέχυρο προκειμένου να πιέσει για απελευθέρωση των τούρκων στρατιωτικών (σ.σ. στην Ελλάδα)».

Η TAZ κάνει επίσης λόγο για επιδείνωση των ελληνοτουρκικών σχέσεων το τελευταίο διάστημα, αναφέροντας παλαιότερες δηλώσεις του τούρκου προέδρου Ερντογάν περί αναθεώρησης της Συνθήκης της Λωζάννης, τον εμβολισμό του ελληνικού σκάφους, αλλά και το επίμαχο ζήτημα των γεωτρήσεων στα νοτιοανατολικά της Κύπρου.

Πηγή: DW

  • Εμφανίσεις: 84

Σκουπίδια βάρους 181 τόνων έχουν αφήσει οι άνθρωποι στο φεγγάρι

moon

Στην επιφάνεια του φεγγαριού υπολογίζεται ότι υπάρχουν σκουπίδια που ζυγίζουν 181.000 κιλά, με βάση τους υπολογισμούς στη Γη.

Ένα χρυσό κλαδί ελιάς, σημαίες, πέντε ρόβερ, απομεινάρια δορυφόρων και ουκ ολίγα συντρίμμια άλλων διαστημοσυσκευών, ακόμη και ένα σφυρί κι ένα φτερό γερακιού (που είχαν χρησιμοποιηθεί σε ένα πείραμα του 1971 για να επιβεβαιωθεί ότι τα αντικείμενα πέφτουν με την ίδια ταχύτητα ανεξάρτητα από τη μάζα τους) είναι ανάμεσα στα διάφορα απορρίμματα που βρίσκονται διασκορπισμένα στην επιφάνεια του φεγγαριού.

Τα περισσότερα «σκουπίδια» δημιούργησαν οι διαδοχικές αμερικανικές αποστολές «Απόλλων» μεταξύ 1969-1972. Πέραν αυτών έχουν βάλει το «χεράκι» τους και οι άλλες μη επανδρωμένες αποστολές από τις ΗΠΑ, τη Ρωσία, την Ιαπωνία, την Ινδία και την Ευρώπη, σύμφωνα με τον επικεφαλής ιστορικό της NASA Ουίλιαμ Μπάρι.

Τα πιο παλιά κομμάτια προήλθαν από τις πρώτες διαστημοσυσκευές που στάλθηκαν στη Σελήνη στη δεκαετία του ΄60, για να μάθουν οι επιστήμονες από πρώτο χέρι κρίσιμα πράγματα, όπως κατά πόσο θα ήταν εφικτό να προσεληνωθεί κάποιο σκάφος στο φεγγάρι.

Ένας φόβος ήταν ότι η σεληνιακή επιφάνεια δεν θα ήταν αρκετά σταθερή, αλλά μια κινούμενη άμμος που θα «κατάπινε» οτιδήποτε πατούσε πάνω της, μηχάνημα ή άνθρωπο. Τα πρώτα ρομποτικά ρόβερ που τριγύρισαν στη Σελήνη, έδειξαν ότι αυτός ο φόβος ήταν...ανεδαφικός.

Άλλες διαστημοσυσκευές, όπως ο σεληνιακός δορυφόρος LCROSS, στάλθηκαν για να μελετήσουν αν το φεγγάρι έχει υδρογόνο και νερό. Μετά τη λήξη της αποστολής τους, συνετρίβησαν στη Σελήνη. Και βέβαια, οι Aμερικανοί αστροναύτες που πάτησαν το πόδι τους στο φεγγάρι, δεν είχαν μεγάλο δισταγμό να αφήσουν οτιδήποτε εκεί, αντί να το κουβαλάνε πίσω στη Γη, κάτι που θα τους ανάγκαζε να χαλάσουν περισσότερα πολύτιμα καύσιμα για το ταξίδι της επιστροφής τους μεταδίδει το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων.

Όπως είπε ο Μπάρι στο Live Science, «η πραγματική έγνοια ήταν: Μπορούμε να στείλουμε τους αστροναύτες μας με ασφάλεια στη Σελήνη, να πάρουμε τα δείγματα που χρειαζόμαστε και να τους επαναφέρουμε σώους και αβλαβείς;». Κάπως έτσι, η χωματερή της Σελήνης άρχισε να μεγαλώνει.

Η NASA, όπως είπε ο Μπάρι, προκειμένου να μετριάσει τις αρνητικές εντυπώσεις από τον όρο «σκουπίδια», θέλει να βλέπει και μια θετική πλευρά στο ζήτημα, μελετώντας τα υλικά των απορριμμάτων αυτών πόσο γρήγορα αποσυντίθενται από την ακτινοβολία και τις συνθήκες στην επιφάνεια του φεγγαριού.

Μερικά αντικείμενα στη Σελήνη τυπικά δεν ανήκουν στην κατηγορία των σκουπιδιών, καθώς χρησιμοποιούνται ακόμη, όπως ένας ανακλαστήρας ακτίνων λέιζερ, που τοποθέτησε το πλήρωμα του «Απόλλων 11». Οι επιστήμονες στη Γη σημαδεύουν με λέιζερ αυτόν τον ανακλαστήρα και, όταν η ακτίνα επιστρέφει στον πλανήτη μας, μπορούν να υπολογίσουν την απόσταση ανάμεσα στη Γη και στη Σελήνη. Με αυτό τον τρόπο, επιβεβαίωσαν ότι ο δορυφόρος μας απομακρύνεται από το πλανήτη μας με ρυθμό 3,8 εκατοστών κάθε χρόνο.

Από την άλλη, εκτός από την επιστημονική χρησιμότητα ορισμένων αντικειμένων στη Σελήνη, πολλά άλλα θα έχουν αρχαιολογική αξία, όταν κάποτε οι άνθρωποι στήσουν μια μόνιμη βάση εκεί και πηγαινοέρχονται επισκέπτες. Ποιoς δεν θα ήθελε να δει τα ιστορικά απομεινάρια των πρώτων διαστημικών αποστολών;

 Πηγή: newsbeast.gr

  • Εμφανίσεις: 78

Αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος: Γιατί το δημόσιο θέλει να πάρει μόλις 480 εκατ. ευρώ αντί για 3 δισ.;

aerodromio el venizelos 605

Δυστυχώς, όπως αποδεικνύεται, στο όνομα των μνημονίων διαπράττονται τα μεγαλύτερα ανοσιουργήματα. Όπως για παράδειγμα αυτό που έχει ξεκινήσει αλλά ευτυχώς δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμη και αφορά στην επέκταση της σύμβασης παραχώρησης του διεθνούς αεροδρομίου Ελευθέριος Βενιζέλος για ακόμη 20 χρόνια, έως το 2046 -από το 2026 που έληγε η αρχική- έναντι του εξαιρετικά χαμηλού τιμήματος των περίπου 24 εκατομμυρίων ευρώ το χρόνο. Ποσό εξαιρετικά χαμηλό σε σχέση με τα σημερινά κέρδη του αεροδρομίου (το 2016 ξεπέρασαν τα 130 εκατομμύρια ευρώ), αλλά και τις προοπτικές που, όπως όλα δείχνουν είναι ακόμη μεγαλύτερες.

Το ελληνικό δημόσιο ουσιαστικά διατηρεί ακόμη και σήμερα το 55% των μετοχών του αεροδρομίου αν και τυπικά κατέχει μόλις το 25%, καθώς το υπόλοιπο 30% έχει παραχωρηθεί στο ΤΑΙΠΕΔ με την προοπτική της πώλησής του.

Το υπόλοιπό ποσοστό 40% και το management ανήκει στο καναδικό fund PSP (το αγόρασε από την κατασκευάστρια εταιρεία Hochtief). Το μετοχικό κεφάλαιο συμπληρώνεται με το 5% που ανήκει στον όμιλο Κοπελούζου.

Τον Σεπτέμβριο του 2017, παρά τις διαμαρτυρίες για τη διαδικασία (χωρίς διαγωνισμό) και το μειωμένο τίμημα, το ΤΑΙΠΕΔ και η κυβέρνηση υπέγραψαν την παράταση της σύμβασης για 20 χρόνια. Κάτι που ουσιαστικά δημιουργεί τετελεσμένα και για την πώληση του υπόλοιπου 30%, όταν και εφόσον η σύμβαση παράτασης εγκριθεί από τις υπηρεσίες της Κομισιόν και υπερψηφιστεί από τη Βουλή.

Συνολικά, με την παράταση της σύμβασης η οποία θα διαρκέσει έως τις 11 Ιουνίου 2046, το προσφερόμενο συνολικό τίμημα από την εταιρεία «Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών» ανέρχεται σε 600 εκατ. ευρώ, συμπεριλαμβανομένου του αναλογούντος ΦΠΑ. Άρα, το καθαρό έσοδο ανέρχεται σε 483,87 εκατ. ευρώ, περίπου 24 εκατομμύρια ευρώ το χρόνο.

Με τον τρόπο αυτό πολλοί παράγοντες της αγοράς εκφράζουν την άποψη ότι το επιπλέον ποσοστό… οδηγείται και αυτό στα χέρια των Καναδών καθώς είναι δύσκολο να βρεθεί αξιόπιστος επενδυτής που θα προσφέρει μεγάλο τίμημα για ένα αεροδρόμιο στο οποίο δεν θα έχει λόγο στη διοίκηση. Και έτσι, τίθεται εν αμφιβόλω η διατυπωμένη άποψη του ΤΑΙΠΕΔ ότι αναμένει ποσό άνω του 1 δισ. ευρώ για το 30%.

Πολλοί έως τώρα έχουν εκφραστεί κατά της παράτασης της σύμβασης. Χαρακτηριστικότερη όμως ήταν η άποψη που είχε διατυπώσει ο Παναγιώτης Ρουμελιώτης, ως πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου της εταιρείας Αερολιμήν Αθηνών, που εκμεταλλεύεται το αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος. Ο κ. Ρουμελιώτης, που είχε τοποθετηθεί από τη σημερινή κυβέρνηση και στη συνέχεια παραιτήθηκε, μιλώντας στο ραδιόφωνο του ΣΥΡΙΖΑ, Στο Κόκκινο, χαρακτήρισε «σκάνδαλο», την τότε πρόθεση του ΤΑΙΠΕΔ να προχωρήσει από τώρα το ΤΑΙΠΕΔ σε 20ετή παράταση της σύμβασης παραχώρησης του αεροδρομίου, η οποία λήγει το 2026.

Παρ’ όλα αυτά η ανακοίνωση της παράτασης υπεγράφη περίπου «νύχτα» χωρίς να εκδοθεί σχετική ανακοίνωση ούτε από το Ταμείο Ιδιωτικοποιήσεων (ΤΑΙΠΕΔ) ούτε από έναν εκ των πέντε υπουργών, οι οποίοι βάζουν τις υπογραφές τους και δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως με συνοπτικές διαδικασίες.

Ίσως, μάλιστα, αυτό δεν είναι άσχετο για το γεγονός ότι οι αρμόδιες υπηρεσίες της Κομισιόν δεν έχουν εγκρίνει ακόμη τη συμφωνία όταν το ΤΑΙΠΕΔ υπολόγιζε ότι ήδη μέσα στο 2017 θα είναι εισπράξει τουλάχιστον το μισό από το συνολικό τίμημα της συμφωνίας. Και δεν είναι επίσης άσχετο το γεγονός ότι αυτές τις ημέρες θα μεταβούν στις Βρυξέλλες μέλη της διοίκησης του ΤΑΙΠΕΔ προκειμένου να συναντήσουν αξιωματούχους της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ανταγωνισμού (DG Com) και Μεταφορών (DG Move).

Και για όσους σπεύσουν να υποστηρίξουν ότι η παράταση της σύμβασης αποτελούσε επιλογή - μονόδρομο, η αλήθεια είναι πολύ διαφορετική.

Η κυβέρνηση αντί να επικαλείται τη μνημονιακή υποχρέωση για να παραδώσει τη διοίκηση και τα κέρδη του αεροδρομίου σε ένα καναδικό fund συνταξιούχων είχε να διαλέξει τουλάχιστον δύο εναλλακτικούς -και επικερδέστερους για την εθνική οικονομία- δρόμους.

Ο πρώτος, να μην κάνει αυτή τη στιγμή καμία ενέργεια και έτσι στο τέλος του 2026 να βρεθεί με το 100% του αεροδρομίου Ελευθέριος Βενιζέλος στα χέρια της. Αυτό σημαίνει πρακτικά ότι η Ελλάδα, θα μπορούσε τότε να διαπραγματευθεί με λυμένα τα χέρια την εξ υπαρχής σύμβαση παραχώρησης μέρους ή όλου του αεροδρομίου, κερδίζοντας πολύ περισσότερα από τα 24 εκατομμύρια ευρώ το χρόνο για τα οποία συμφώνησε προκαταβολικά, εννιά χρόνια πριν τη λήξη της αρχικής σύμβασης.

Ο δεύτερος, να ξεκινήσει τις διαδικασίες προκειμένου να σπάσει τη σύμβαση που ισχύει σήμερα, αποζημιώνοντας μάλιστα τους μετόχους που αποτελούν τη μειοψηφία. Με δεδομένο ότι τα χρόνια που απομένουν είναι λίγα πλέον, το ποσό της αποζημίωσης θα είναι απείρως μικρότερο από τα κέρδη που θα είχε η εκ νέου διενέργεια διεθνούς διαγωνισμού για την εκμετάλλευση ενός αεροδρομίου ανερχόμενου και εξαιρετικά κερδοφόρου.

Μάλιστα, το γεγονός ότι οι διαδικασίες δεν μπορούν να ολοκληρωθούν πριν από 1,5 - 2 χρόνια, η όποια αποζημίωση συμφωνηθεί θα δοθεί τότε, άρα θα είναι ακόμη μικρότερη.

Παράγοντες της αγοράς επισημαίνουν ότι όποια από τις δύο αυτές περιπτώσεις κι αν είχε επιλεγεί τα ποσά που θα έμπαιναν στα κρατικά ταμεία και στους λογαριασμούς των αποκρατικοποιήσεων θα ήταν ασύγκριτα μεγαλύτερα.

Όταν μάλιστα το ίδιο το ΤΑΙΠΕΔ υπολογίζει 1 δισ. για το ποσοστό του 30% που δεν θα έχει μάλιστα και ουσιαστική παρέμβαση στη διοίκηση εύκολα θα μπορούσε να υπολογιστεί πόσο θα ήταν το τίμημα για το 75% ή και το 100% σε ένα νέο καθαρό διαγωνισμό όταν ο πλειοδότης θα μπορούσε από την αρχή και με καθαρό ορίζοντα να σχεδιάσει τη στρατηγική ανάπτυξης του αεροδρομίου.

  • Εμφανίσεις: 46

Ο καιρός της Τρίτης

kairos

Τοπικές βροχές και σποραδικές καταιγίδες αναμένονται, σήμερα, Τρίτη στα  δυτικά, τα βόρεια και τα νησιά του ανατολικού Αιγαίου σύμφωνα με την πρόβλεψη της ΕΜΥ.

Αναλυτικά η πρόγνωση από την ΕΜΥ:

Αττική

Καιρός: αραιές νεφώσεις κατά περιόδους. Άνεμοι: νότιοι νοτιοδυτικοί 3 με 5 και βαθμιαία τοπικά 6 και πρόσκαιρα έως 7 μποφόρ. Θερμοκρασία: από 10 έως 20 βαθμούς Κελσίου.

Θεσσαλονίκη

Καιρός: άστατος κατά περιόδους νεφελώδης με τοπικές βροχές και πιθανότητα μεμονωμένων καταιγίδων. Άνεμοι: μεταβλητοί ασθενείς και από το μεσημέρι νοτιοανατολικοί 3 με 5 μποφόρ. Θερμοκρασία: από 09 έως 17 βαθμούς Κελσίου.

Μακεδονία, Θράκη

Καιρός: άστατος κατά περιόδους νεφελώδης με τοπικές βροχές και σποραδικές καταιγίδες κυρίως στα ανατολικά. Άνεμοι: στα ανατολικά βορειοανατολικοί 4 με 5 μποφόρ με βαθμιαία εξασθένηση και στα υπόλοιπα μεταβλητοί ασθενείς. Από το απόγευμα νοτίων διευθύνσεων 3 με 5 και στα πελάγη τοπικά 6 μποφόρ. Θερμοκρασία: από 09 έως 17 βαθμούς Κελσίου. Στη δυτική Μακεδονία 2 με 3 βαθμούς χαμηλότερη.

Νησιά Ιονίου, Ήπειρος, δυτική Στερεά, δυτική Πελοπόννησος

Καιρός: νεφώσεις με τοπικές βροχές και βαθμιαία σποραδικές καταιγίδες κυρίως στα βόρεια. Λίγα χιονιά στα ορεινά της Ηπείρου. Άνεμοι: νότιοι νοτιοδυτικοί 3 με 5 και στο Ιόνιο τοπικά 6 μποφόρ. Θερμοκρασία: από 12 έως 21 βαθμούς Κελσίου. Στην Ήπειρο 4 με 5 βαθμούς χαμηλότερη.

Θεσσαλία, ανατολική Στερεά, Εύβοια, ανατολική Πελοπόννησος

Καιρός: αραιές νεφώσεις, στα βόρεια κατά τόπους πιο πυκνές οπού είναι πιθανόν να σημειωθούν τοπικές βροχές τις πρωινές ώρες. Άνεμοι: νότιοι νοτιοδυτικοί 3 με 5 και βαθμιαία στα νοτιά και τα ανατολικά 6 τοπικά 7 μποφόρ. Θερμοκρασία: από 10 έως 21 βαθμούς Κελσίου. Στα βόρεια 2 με 3 βαθμούς χαμηλότερη.

Κυκλάδες, Κρήτη

Καιρός: αραιές νεφώσεις. Άνεμοι: νοτιοδυτικοί 4 με 6 και βαθμιαία τοπικά 7 μποφόρ. Θερμοκρασία: από 15 έως 21 βαθμούς Κελσίου.

Νησιά ανατολικού Αιγαίου, Δωδεκάνησα

Καιρός: νεφώσεις με τοπικές βροχές και σποραδικές καταιγίδες κυρίως στα βόρεια και βελτίωση από το μεσημέρι. Άνεμοι: από νότιες διευθύνσεις 4 με 6 και βαθμιαία στα βόρεια τοπικά 7 μποφόρ. Θερμοκρασία: από 15 έως 20 βαθμούς Κελσίου. Στα βόρεια 2 με 3 βαθμούς χαμηλότερη.

  • Εμφανίσεις: 74

Ο 6ος στόλος αναλαμβάνει την προστασία της ExxonMobil στην κυπριακή ΑΟΖ

us navy

Δεν πέρασαν ούτε 15 μέρες από την επίσκεψη του Αμερικανού ΥΠΕΞ Ρεξ Τίλερσον στην Άγκυρα και έφθασαν ήδη στο νατοϊκό στρατηγείο της Νάπολης οι στρατιωτικές ενισχύσεις που θα πλαισιώσουν τις περιπολίες του 6ου στόλου στην Ανατολική Μεσόγειο.

Στη Νάπολη έφθασε το «USS IWO JIMA», το οποίο μεταφέρει ελικόπτερα τύπου κόμπρα, οκτώ αεροσκάφη καθέτου απογειώσεως καθώς και δυόμισι χιλιάδες πεζοναύτες. Όλα αυτά συμβαίνουν την ώρα που κατευθύνονται δύο σκάφη του πετρελαϊκού κολοσσού ExxonMobil στην κυπριακή ΑΟΖ για να προετοιμάσουν την επόμενη γεώτρηση.

Στη Νάπολη έφθασε το «USS IWO JIMA», το οποίο μεταφέρει ελικόπτερα τύπου κόμπρα, οκτώ αεροσκάφη καθέτου απογειώσεως καθώς και δυόμισι χιλιάδες πεζοναύτες της 26ης Μονάδας Επέμβασης. Η δύναμη αυτή εντάχθηκε στο επιχειρησιακό δυναμικό του 6ου Στόλου την 21η Φεβρουαρίου, σύμφωνα με ανακοίνωση του αμερικανικού Ναυτικού.

Επιπροσθέτως, η αμερικανική ναυτική δύναμη διαθέτει ακόμη πέντε πλοία, εκ των οποίων τα τέσσερα είναι αντιτορπιλικά τύπου «ARLEIGH BURKE CLASS», τα οποία περιπολούν συνεχώς στην περιοχή της ανατολικής Μεσογείου.

Ήταν αναμενόμενο από τη στιγμή που ξέσπασε το επεισόδιο μεταξύ τουρκικών φρεγατών και του γεωτρύπανου της ιταλικής ΕΝΙ εντός της ΑΟΖ της Κύπρου πως η αποστολή της ExxonMobil θα ετίθετο υπό την προστασία του αμερικανικού 6ου Στόλου.

Άλλωστε, ο ίδιος ο Ρεξ Τίλερσον δεν είναι δυνατόν να παραμένει αμέτοχος στα σχέδια της ExxonMobil, αφού έως και τη στιγμή που ανέλαβε καθήκοντα στην κυβέρνηση Τραμπ ήταν το μεγάλο αφεντικό του πετρελαϊκού κολοσσού.

Σύμφωνα με πληροφορίες από έγκυρες διπλωματικές πηγές, ο Ρεξ Τίλερσον κατά την τελευταία συνάντηση με τον Ερντογάν φέρεται να έθεσε μετ' επιτάσεως το ζήτημα της ασφάλειας εντός της κυπριακής ΑΟΖ αλλά και στο Αιγαίο, χωρίς βεβαίως αυτό να σημαίνει πως ο πρόεδρος της Τουρκίας πείσθηκε από τα αμερικανικά επιχειρήματα.

Για καλό και για κακό, οι Αμερικάνοι λοιπόν ενίσχυσαν την παρουσία τους στην περιοχή αποστέλλοντας επιχειρησιακές μονάδες, οι οποίες πέρα από τα κλασικά οπλικά συστήματα, τα ελικόπτερα και τα μαχητικά τύπου «Harriers» διαθέτουν και ελικόπτερα μεταφοράς προσωπικού «MV-22 OSPREY».

Την προηγούμενη φορά που η Τουρκία προκάλεσε προβλήματα στην κυπριακή ΑΟΖ προσπαθώντας να παρεμποδίσει πειραματικές γεωτρήσεις της γαλλικής TOTAL και των Αμερικανών ήρθε αντιμέτωπη με ισχυρές ναυτικές μονάδες της Γαλλίας καθώς και με το αεροπλανοφόρο «USS GEORGE BUSH».

Τότε οι τουρκικές ναυτικές δυνάμεις ανέκρουσαν πρύμναν, αποφεύγοντας βεβαίως οποιαδήποτε εμπλοκή, από τη στιγμή μάλιστα που στην πλατφόρμα της TOTAL είχε προσνηωθεί η Γαλλίδα υπουργός Άμυνας, θέλοντας να καταδείξει με αυτόν τον τρόπο πως τα πετρελαϊκά συμφέροντα της Γαλλίας προστατεύονται.

Πηγή: zougla.gr

  • Εμφανίσεις: 90

Ισπανοί και αμερικανοί μαζί με τα ΕΛΠΕ για τους υδρογονάνθρακες για σε Ιόνιο και Κρήτη

endiaferon_gia_ta_ellhnika_petrelaia

Η κοινοπραξία των Repsol - ΕΛΠΕ για το Ιόνιο και το επενδυτικό σχήμα Total - ExxonMobil - ΕΛΠΕ για τα θαλάσσια οικόπεδα Δυτικά και Νοτιοδυτικά Κρήτης κατέθεσαν τελικά προσφορές για έρευνα και εκμετάλλευση υδρογονανθράκων.

Σύμφωνα με ανακοίνωση της Ελληνικής Διαχειριστικής Εταιρείας Υδρογονανθράκων (ΕΔΕΥ) η προθεσμία για την υποβολή προσφοράς έληξε την Δευτέρα στις 17.00 αναδεικνύοντας μια... αναπάντεχη συνεργασία, της ισπανικής ισπανικής Repsol και των Ελληνικών Πετρελαίων που διεκδικούν τη θαλάσσια περιοχή του Ιονίου.

Τα ΕΛΠΕ επίσης κατέβασαν προσφορά και για τα δύο οικόπεδα της Κρήτης («Δυτικά Κρήτης» και «Νοτιοδυτικά Κρήτης») μαζί με τις ExxonMobil και Total. Άλλωστε ήταν η πρώτη κοινοπραξία που είχε εκδηλώσει ενδιαφέρον και ουσιαστικά "πυροδότησε" τη σχετική διαγωνιστική διαδικασία.

Η ανακοίνωση αναφέρει συγκεκριμένα:

«Η ΕΔΕΥ είναι στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσει ότι σήμερα 5 Μαρτίου 2018 στις 17:00 ώρα έληξε αισίως η προθεσμία για τους διαγωνισμούς :

Α. «Προκήρυξη Διεθνούς διαγωνισμού για παραχώρηση δικαιώματος έρευνας και εκμετάλλευσης υδρογονανθράκων στις θαλάσσιες περιοχές «Δυτικά Κρήτης» και «Νοτιοδυτικά Κρήτης»», ΦΕΚ Β' 2848/11-08-2017 και,

Β. «Προκήρυξη Διεθνούς διαγωνισμού για παραχώρηση δικαιώματος έρευνας και εκμετάλλευσης υδρογονανθράκων σε θαλάσσια περιοχή στη Δυτική Ελλάδα «Ιόνιο», ΦΕΚ Β' 2849/11-08-2017,

με την κατάθεση των κάτωθι προσφορών:

Α. Κοινοπραξία Total - ExxonMobil - ΕΛΠΕ για Δυτικά και Νοτιοδυτικά Κρήτης και

Β. Κοινοπραξία Repsol - ΕΛΠΕ για το Ιόνιο.

Η διαδικασία υποβολής προσφορών κύλησε ομαλά, τηρουμένων όλων των νόμιμων προϋποθέσεων.

Η ΕΔΕΥ θα προχωρήσει με γοργό ρυθμό στην αξιολόγηση των υποβληθεισών προσφορών, με σκοπό την εισήγησή της προς τον Υπουργό ΠΕΝ για την ανάδειξη του Επιλεγέντος Αιτούντος των προς παραχώρηση περιοχών».

Η ανακοίνωση των ΕΛΠΕ

Στο πλαίσιο σχετικής προκήρυξης του ΥΠΕΝ (ΦΕΚ 2848 / 11.08.207), διεθνούς διαγωνισμού για την υποβολή προσφορών για παραχώρηση δικαιωμάτων έρευνας και εκμετάλλευσης υδρογονανθράκων στις θαλάσσιες περιοχές Δυτικά και Νοτιοδυτικά Κρήτης, το επιχειρηματικό σχήμα Total (40%, operator), ExxonMobil (40%) και ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΕΤΡΕΛΑΙΑ (20%) υπέβαλε σήμερα προσφορές στην ΕΔΕΥ για αυτές τις δύο περιοχές.

Στο πλαίσιο σχετικής προκήρυξης του ΥΠΕΝ (ΦΕΚ 2849 / 11.08.207), διεθνούς διαγωνισμού για την υποβολή προσφορών για παραχώρηση δικαιωμάτων έρευνας και εκμετάλλευσης υδρογονανθράκων σε θαλάσσια περιοχή στη Δ. Ελλάδα (Ιόνιο), το επιχειρηματικό σχήμα Repsol (50%, operator) και ΕΛΠΕ (50%), υπέβαλε σήμερα προσφορά στην ΕΔΕΥ για αυτή την περιοχή.

Η εξέλιξη αυτή είναι απόρροια του δηλωμένου ενδιαφέροντος του Ομίλου για την συστηματική ανάπτυξη του τομέα Έρευνας και Παραγωγής Υδρογονανθράκων της χώρας μας. Όπως είναι γνωστό, ήδη τα ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΕΤΡΕΛΑΙΑ έχουν εξασφαλίσει δικαιώματα σε μια σειρά από περιοχές στη Δ. Ελλάδα: Πατραϊκός (ΕΛΠΕ 50% ως operator και Edison 50%), block 2 (Total 50% operator, ΕΛΠΕ 25% και Edison 25%), Άρτα – Πρέβεζα και ΒΔ Πελοπόννησος, ενώ είναι σε στάδιο διαπραγμάτευσης των Συμβάσεων Μίσθωσης με το ΥΠΕΝ των Περιοχών 1 και 10.

Πηγή: tovima.gr

  • Εμφανίσεις: 73

Περισσότερα Άρθρα...

  1. Καιρός: Αναλυτικά η πρόγνωση για σήμερα
  2. Τα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων (6 Μαρτίου)
  3. Απεργία σήμερα σε τρένα και προαστιακό
  4. Ποιες ώρες δεν θα κυκλοφορούν σήμερα ταξί στην Αθήνα
  5. Έκλεισαν οι μπάρες στο μετρό Συντάγματος - Ποιοι σταθμοί ακολουθούν
  6. Επίδομα ανθυγιεινής εργασίας: Τι προβλέπει νέα εγκύκλιος για τους δημόσιους υπαλλήλους
  7. Αυτές είναι οι νέες τιμές των διοδίων στον αυτοκινητόδρομο Πατρών – Αθηνών
  8. Handelsblatt: Η σύλληψη των δυο στρατιωτικών θα μπορούσε να γίνει αιτία κλιμάκωσης της κρίσης ανάμεσα στην Τουρκία και την Ελλάδα
  9. ΕΣΗΕΑ: Άγνωστο το μέλλον των εργαζομένων του MEGA
  10. Νέα πρόκληση Μπουλούτ: Θα υπερασπιστούμε τα Ίμια μέχρι θανάτου
  11. Νέα υπουργική απόφαση για τις μετεγγραφές αδελφών φοιτητών
  12. Αλεξανδρούπολη: Αυτοκίνητο που μετέφερε 10 μετανάστες εξετράπη της πορείας του
  13. Ιταλία: Παραίτηση του Ματέο Ρέντσι και σενάρια για την επόμενη ημέρα
  14. Tραγικό τέλος οδηγού που οδηγούσε ανάποδα με 175 χλμ σε Αθηνών-Λαμίας
  15. Τι θα δούμε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης

+ Σας ενδιαφερουν...

val m amo

ΜΑΣ ΕΧΟΥΝ ΕΜΠΙΣΤΕΥΘΕΙ.....ΕΣΕΙΣ;

VIDEOS