Ανακοινώνεται παράταση στα τέλη κυκλοφορίας 2024 - Νέα ημερομηνία πληρωμής

Ανακοινώνεται παράταση στα τέλη κυκλοφορίας 2024 - Νέα ημερομηνία πληρωμής
Έρχεται δίμηνη παράταση για την πληρωμή των τελών κυκλοφορίας 2024.

Επιπλέον δύο μήνες θα έχουν στη διάθεσή τους οι ιδιοκτήτες ΙΧ και μοτοσυκλετών, καθώς σύμφωνα με πληροφορίες το υπ. Οικονομικών προσανατολίζεται σε παράταση δύο μήνων για την εξόφληση των τελών κυκλοφορίας 2024. 

Σύμφωνα με τις σχετικές πληροφορίες, στην λήψη της εν λόγω απόφασης, οδηγήθηκε ο υπουργός Κωστής Χατζηδάκης, σε μία προσπάθεια να δοθούν ανάσες στα νοικοκυριά που δοκιμάζονται από την ακρίβεια, ενώ επίσης παραδοσιακά στο τέλος κάθε έτους, συσσωρεύονται πλήθος υποχρεώσεων (φόρος εισοδήματος, ΕΝΦΙΑ, ρυθμίσεις χρεών κ.λπ.).

 Οι σχετικές ανακοινώσεις αναμένονται άμεσα και πιθανόν πριν από τα Χριστούγεννα. 

Τι ισχύει με την ακινησία οχήματος

Παράλληλα όσοι είχαν αποφασίσει να θέσουν σε ψηφιακή ακινησία το όχημά τους, θα έχουν δύο επιπλέον μήνες έως τις 29 Φεβρουαρίου να το σκεφτούν και ή να αλλάξουν γνώμη ή να το κάνουν δύο μήνες αργότερα χωρίς κόστος.

Η εξόφληση των τελών κυκλοφορίας γίνεται με ψηφιακό τρόπο μέσω της ΑΑΔΕ, με κωδικούς taxisnet ή και χωρίς με τη συμπλήρωση του ΑΦΜ και του αριθμού κυκλοφορίας του οχήματος.

Οι 3 τρόποι πληρωμής των τελών κυκλοφορίας 2024

Αφού εκτυπώσουν το ειδοποιητήριο, οι φορολογούμενοι μπορούν να πληρώσουν τα τέλη κυκλοφορίας με τρεις τρόπους:

  • Να επισκεφθούν ένα μηχάνημα αυτόματων συναλλαγών και να σκανάρουν το QR code του ειδοποιητηρίου τους, ακολουθώντας τις οδηγίες στην οθόνη.
  • Να μπουν στην εφαρμογή της τράπεζάς τους (e-banking) και να πληρώσουν χρησιμοποιώντας τον 23ψήφιο κωδικό RF που αναγράφεται στο ειδοποιητήριο.
  • Να επισκεφτούν κάποιο κατάστημα τράπεζας ή ΕΛΤΑ και να πληρώσουν στο ταμείο επιδεικνύοντας το ειδοποιητήριο με το QR code.

Ποιες οι τιμές ανά όχημα

Τα ποσά που θα πληρώσουν οι ιδιοκτήτες οχημάτων είναι τα εξής:

Ταξινόμηση 1.11.2010 – 31.12.2020

  • 0-90 εκπομπές C02: 0
  • 91-100 εκπομπές C02: 0,90 ευρώ / γραμ.
  • 101-120 εκπομπές C02: 0,98 ευρώ / γραμ.
  • 121-140 εκπομπές C02: 1,20 ευρώ / γραμ.
  • 141-160 εκπομπές C02: 1,85 ευρώ / γραμ.
  • 161-180 εκπομπές C02: 2,45 ευρώ / γραμ.
  • 181-200 εκπομπές C02: 2,78 ευρώ / γραμ.
  • 201-250 εκπομπές C02: 3,05 ευρώ / γραμ.
  • 251 εκπομπές C02 και άνω: 3,72 ευρώ / γραμ.

2. Ταξινόμηση 1.1.2021 έως σήμερα

  • 0-122 κυβικά: 0
  • 123-139 εκπομπές C02: 0,64 ευρώ / γραμ.
  • 140-166 εκπομπές C02: 0,70 ευρώ / γραμ.
  • 167- 208 εκπομπές C02: 0,85 ευρώ / γραμ.
  • 209-224 εκπομπές C02: 1,87 ευρώ / γραμ.
  • 225-240 εκπομπές C02: 2,20 ευρώ / γραμ.
  • 241-260 εκπομπές C02: 2,50 ευρώ / γραμ.
  • 261-280 εκπομπές C02: 2,70 ευρώ / γραμ.
  • 281 εκπομπές C02 και άνω: 2,85 ευρώ / γραμ.

3. Ταξινόμηση έως 31.12.2000

  • 0 -300 κυβικά: 22 ευρώ
  • 301-785 κυβικά: 55 ευρώ
  • 786-1.071 κυβικά: 120 ευρώ
  • 1.072-1.357 κυβικά: 135 ευρώ
  • 1.358 -1.548 κυβικά: 225 ευρώ
  • 1.549-1.738 κυβικά: 250 ευρώ
  • 1.739-1.928 κυβικά: 280 ευρώ
  • 1.929-2.357 κυβικά: 615 ευρώ
  • 2.358-3.000 κυβικά: 820 ευρώ
  • 3.001-4.000 κυβικά: 1.025 ευρώ
  • 4.001 κυβικά και άνω: 1.230 ευρώ

4. Ταξινόμηση 1.1.2001 – 31.12.2005

  • 0 -300 κυβικά: 22 ευρώ
  • 301-785 κυβικά: 55 ευρώ
  • 786-1.071 κυβικά: 120 ευρώ
  • 1.072-1.357 κυβικά: 135 ευρώ
  • 1.358 -1.548 κυβικά: 240 ευρώ
  • 1.549-1.738 κυβικά: 265 ευρώ
  • 1.739-1.928 κυβικά: 300 ευρώ
  • 1.929-2.357 κυβικά: 630 ευρώ
  • 2.358-3.000 κυβικά: 840 ευρώ
  • 3.001-4.000 κυβικά: 1.050 ευρώ
  • 4.001 κυβικά και άνω: 1.260 ευρώ

5. Ταξινόμηση 1.1.2006 – 31.10.2010

  • 0 -300 κυβικά: 22 ευρώ
  • 301-785 κυβικά: 55 ευρώ
  • 786-1.071 κυβικά: 120 ευρώ
  • 1.072-1.357 κυβικά: 135 ευρώ
  • 1.358 -1.548 κυβικά: 255 ευρώ
  • 1.549-1.738 κυβικά: 280 ευρώ
  • 1.739-1.928 κυβικά: 320 ευρώ
  • 1.929-2.357 κυβικά: 690 ευρώ
  • 2.358-3.000 κυβικά: 920 ευρώ
  • 3.001-4.000 κυβικά: 1.150 ευρώ
  • 4.001 κυβικά και άνω: 1.380 ευρώ
  • Εμφανίσεις: 1078

Nα αγοράσω τώρα ή αργότερα ηλεκτρικό αυτοκίνητο;

Nα αγοράσω τώρα ή αργότερα ηλεκτρικό αυτοκίνητο;
Tο σωστό timing και τα μυστικά της αγοράς ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου.

Η ηλεκτροκίνηση θεωρείται μονόδρομος, καθώς από το 2035 θα σταματήσουν στην Ευρώπη οι πωλήσεις Ι.Χ. και ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων με θερμικούς κινητήρες. Σε κάποιες χώρες μάλιστα, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα, θα ισχύσει αυτή η απαγόρευση αρκετά χρόνια νωρίτερα.

Οι κατασκευαστές οχημάτων εστιάζουν πλέον στην εξέλιξη αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων και οι επιλογές για μοντέλα με κινητήρες εσωτερικής καύσης θα αρχίζουν να λιγοστεύουν δραματικά τα επόμενα χρόνια. Ωστόσο είναι γεγονός, ότι βρισκόμαστε ακόμη σε ένα μεταβατικό στάδιο, όπου πολλοί υποψήφιοι αγοραστές αναρωτιούνται, αν έφτασε η ώρα να αποκτήσουν ένα καινούργιο ηλεκτρικό Ι.Χ. ή μήπως είναι καλύτερα να το αναβάλλουν για αργότερα. Ας δούμε λοιπόν τα κριτήρια και τα υπέρ και τα κατά πριν την τελική απόφαση αγοράς.

Να αγοράσω τώρα ηλεκτρικό αυτοκίνητο;

Αυτό εξαρτάται από τις υποκειμενικές προϋποθέσεις και τον τρόπο ζωής σου. Αν έχεις δυνατότητα φόρτισης του οχήματος στο σπίτι σου και δεν κάνεις συχνά ταξίδια, τότε μπορεί να είναι το καινούριο σου Ι.Χ. ηλεκτρικό. Αν δεν μπορείς να φορτίσεις το όχημα σπίτι και διανύεις καθημερινά πολλά χιλιόμετρα, θα ήταν καλό να περιμένεις ακόμη.

Ποια αυτονομία είναι ιδανική;

ielectronew2_1_62b2a.jpg

Κάθε ημέρα διανύουμε με το Ι.Χ. μας γύρω στα 35 χιλιόμετρα κατά μέσο όρο, ενώ η πλειοψηφία των ηλεκτρικών μοντέλων προσφέρει από 300 έως 500 χιλιόμετρα αυτονομία, ορισμένα μάλιστα ακόμη μεγαλύτερη. Η αυτονομία προκαλεί από μόνη της μια ανασφάλεια, μειώνεται το χειμώνα με τα κρύα και στις υψηλότερες ταχύτητες στον αυτοκινητόδρομο, αντιθέτως ανταποκρίνεται στις επίσημες μετρήσεις, αν κινούμαστε συνήθως στην πόλη. Θα λέγαμε λοιπόν ότι ένα μοντέλο με αυτονομία γύρω στα 500 χιλιόμετρα είναι εξαιρετική επιλογή, ενώ τα 400 χιλιόμετρα αυτονομία κρίνονται επίσης ικανοποιητικά. Αν κάνετε χρήση του ηλεκτρικού σας Ι.Χ. ως δεύτερο αυτοκίνητο, τότε αρκούν και τα 300 χιλιόμετρα αυτονομία.

Σε τι υπερτερούν τα ηλεκτρικά Ι.Χ;

Τα ηλεκτροκίνητα μοντέλα είναι αθόρυβα, προσφέρουν ροπή και ισχύ από το πρώτο πάτημα του γκαζιού, δεν χρειάζονται αλλαγές ταχυτήτων και συνήθως διαθέτουν μεγαλύτερη ευρυχωρία. Επίσης, το κόστος χρήσης τους είναι πολύ χαμηλότερο, αν γίνεται η φόρτιση τους κυρίως στο σπίτι, ενώ εμφανίζουν λιγότερες βλάβες και τα σέρβις τους είναι επίσης φθηνότερα.

Σε τι υστερούν;

Προς το παρόν κοστίζουν ακριβότερα από τα μοντέλα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, αν και η ψαλίδα μεταξύ τους μικραίνει. Επίσης υπάρχει πάντα το άγχος της αυτονομίας σε συνδυασμό με την ανάπτυξη του δικτύου φόρτισης, όμως τα πράγματα βελτιώνονται και φυσικά δεν ακούγονται τα άλογα του κινητήρα, όσο πολλά και να είναι.

Τι ισχύει για τις τιμές μεταπώλησης;

Η αγορά μεταχειρισμένων Ι.Χ. παραμένει ακόμη μικρή στην Ελλάδα. Με βάση την εικόνα στο εξωτερικό, οι τιμές μεταπώλησης μεταχειρισμένων ηλεκτρικών οχημάτων είναι σχετικά χαμηλές, κυρίως αν επίκειται αλλαγή μπαταρίας τα επόμενα χρόνια. Από την άλλη πλευρά, είναι πολύ πιθανή και η απαξίωση των μεταχειρισμένων μοντέλων βενζίνης και πετρελαίου, όσο πλησιάζουμε προς την απαγόρευση των πωλήσεων τους ως καινούργια. Να πούμε πάντως, ότι αυτή τη στιγμή υπάρχει μεγάλη ζήτηση ειδικών βενζινοκίνητων μοντέλων, όπως π.χ. το VW Golf GTI, από όσους συνδέουν την σπορ οδήγηση με τους θερμικούς κινητήρες.

Πόσο κρατάει η μπαταρία ενός ηλεκτρικού Ι.Χ;

ielectronew3_1_10d25.jpg

Το λιγότερο μια δεκαετία, συνήθως όμως γύρω στη δεκαπενταετία. Μετά δεν είναι για πέταμα, απλά αφαιρείται από το όχημα επειδή έχει πέσει η απόδοση και η αυτονομία γύρω στο 70% με 80% της αρχικής και χρησιμοποιείται σε άλλους τομείς. Οι κατασκευαστές παρέχουν μακροχρόνιες εγγυήσεις συνήθως 8 ετών ή 160.000 χιλιομέτρων, που ενδέχεται ωστόσο να αυξηθούν στο μέλλον, ενώ η αντικατάσταση της μπαταρίας κοστίζει το λιγότερο 10.000 ευρώ.

Είναι επικίνδυνα τα ηλεκτρικά μοντέλα;

Τα ηλεκτρικά οχήματα δεν πιάνουν φωτιά ούτε εκρήγνυνται συχνότερα από τα συμβατικά μοντέλα. Επίσης τα πηγαίνουν πολύ καλά στις δοκιμές πρόσκρουσης, όπου συχνά εμφανίζουν υψηλότερες επιδόσεις από τα Ι.Χ. βενζίνης και πετρελαίου. Να σημειώσουμε ότι εκπέμπουν εξίσου χαμηλή ηλεκτρική ακτινοβολία με τα μοντέλα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, η οποία ισούται με το ένα δέκατο ενός πιστολιού για τα μαλλιά.

Πόσο οικολογικά είναι τα ηλεκτροκίνητα Ι.Χ;

Είναι σίγουρα πιο οικολογικά από τα μοντέλα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, καθώς παράγουν κατά τη συνολική διάρκεια ζωής τους (συμπεριλαμβανομένης της παραγωγής και της ανακύκλωσης) σαφώς λιγότερες ποσότητες διοξειδίου του άνθρακα. Ωστόσο το αποτύπωμα άνθρακα διαφέρει ανά μοντέλο και ανά χώρα, αφού εξαρτάται από το ποσοστό της παραγόμενης ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές. Πρόκειται λοιπόν για μια δύσκολη εξίσωση, ωστόσο μπορούμε να πούμε ότι το αποτύπωμα άνθρακα για όλον τον κύκλο ζωής ενός ηλεκτρικού μοντέλου ισούται με το αντίστοιχο αποτύπωμα ενός αυτοκινήτου βενζίνης ή πετρελαίου, που έχει διανύσει 50.000 έως 70.000 χιλιόμετρα και θα συνεχίσει να ρυπαίνει το περιβάλλον για πολλές δεκάδες χιλιάδες χιλιόμετρα ακόμη.

  • Εμφανίσεις: 1074

Ηλεκτροκίνηση: Νέα ενότητα στην ιστοσελίδα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών

Ηλεκτροκίνηση: Νέα ενότητα στην ιστοσελίδα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών
Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών δίνει απαντήσεις σε κρίσιμα ερωτήματα για την ηλεκτροκίνηση.

Πληροφορίες σχετικά με την ηλεκτροκίνηση, απαντήσεις σε κρίσιμα ερωτήματα για όσους ενδιαφέρονται να γίνουν κάτοχοι ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, αλλά και το σύνολο των σχετικών πρωτοβουλιών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, βρίσκονται πλέον διαθέσιμες στην ιστοσελίδα του Υπουργείου.

Συγκεκριμένα, στη διεύθυνση ΕΔΩ , μπορούν οι πολίτες να βρουν επιστημονικά τεκμηριωμένες απαντήσεις στα πιο συχνά ερωτήματα, που αφορούν στην ηλεκτροκίνηση, όπως η απόδοση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, η ασφάλεια των ηλεκτρικών οχημάτων και η διαχείριση της ενέργειας κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού.

Στην ίδια ιστοσελίδα υπάρχουν, επίσης, διαθέσιμες πληροφορίες για τα προγράμματα που «τρέχει» το Υπουργείο Υποδομών, δηλαδή:

  • Το Κινούμαι Ηλεκτρικά 2
  • Τα Πράσινα Ταξί
  • Το e-Αστυπάλαια
  • Το Φορτίζω Παντού

Να σημειωθεί ότι το υλικό θα εμπλουτίζεται ανά τακτά χρονικά διαστήματα.

Η Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδια για τις Μεταφορές, Χριστίνα Αλεξοπούλου τόνισε σχετικά ότι: «Πλέον οι πολίτες έχουν στη διάθεσή τους ένα ακόμα εργαλείο. Πρόκειται για μια αξιόπιστη πηγή ενημέρωσης από την οποία οι πολίτες μπορούν να λάβουν σημαντικές πληροφορίες για ζητήματα που αφορούν στην ηλεκτροκίνηση».

  • Εμφανίσεις: 538

VIDEOS

val m amo

Δείτε επίσης...

ΜΑΣ ΕΧΟΥΝ ΕΜΠΙΣΤΕΥΘΕΙ.....ΕΣΕΙΣ;

ΗΠΕΙΡΟΚΑΤ ΑΕ - Ηπειρωτική Κατασκευαστική Α.Ε.
Νίκος Τριανταφύλλου
Σ' αναμμένα Κάρβουνα
Tzimas Home Accessories
Save
Cookies user preferences
We use cookies to ensure you to get the best experience on our website. If you decline the use of cookies, this website may not function as expected.
Accept all
Decline all
Analytics
Tools used to analyze the data to measure the effectiveness of a website and to understand how it works.
Google Analytics
Accept
Decline