Νέο Peugeot 308: Κίνηση ματ στην απαιτητική μικρομεσαία κατηγορία

Νέο Peugeot 308: Κίνηση ματ στην απαιτητική μικρομεσαία κατηγορία
Διαβάστε τις εντυπώσεις μας μετά από μία εβδομάδα συμβίωσης με το νέο Peugeot 308, που μας κέρδισε με την ποιότητα κατασκευής, τον μυώδη σχεδιασμό και τη στιβαρή και άνετη αίσθηση οδήγησης στον δρόμο.

To Peugeot 308 ανήκει στους σύγχρονους στυλοβάτες της γαλλικής μάρκας με πάνω από 7 εκατομμύρια συνολικές πωλήσεις στη δύσκολη κατηγορία των μικρομεσαίων οχημάτων. Το λανσάρισμα του 308 τρίτης γενιάς σε βενζινοκίνητες, ντιζελοκίνητες, υβριδικές και εξηλεκτρισμένες εκδοχές υπογραμμίζει τη στρατηγική της Peugeot να ενισχύσει την παρουσία της στα συμπαγή πεντάθυρα χάτσμπακ ταυτόχρονα με δελεαστικές προτάσεις στις κατηγορίες των μοντέλων SUV και Crossover.

Η δυσκολία μιας τέτοιας αποστολής απαιτεί μεγάλες ανατροπές, οι οποίες είναι πανταχού παρούσες στο νέο Peugeot 308 είτε αναφερόμαστε στον σχεδιασμό και την ποιότητα κατασκευής του, είτε στις τεχνολογίες και την οδηγική του εικόνα. Δεν είναι μάλιστα τυχαίο, ότι στο Peugeot 308 τρίτης γενιάς τοποθετήθηκε για πρώτη φορά το ανασχεδιασμένο λογότυπο της μάρκας με τη μεγαλύτερη λεοντοκεφαλή, που θα το βλέπουμε από εδώ και εμπρός σε κάθε καινούργιο μοντέλο των Γάλλων.

inew3082

Άριστη πρόσφυση και άνεση προσφέρει το νέο Peugeot 308 στο δρόμο.

Σχεδιαστικά έχουμε ένα αυτοκίνητο με αεροδυναμικό αμάξωμα, ένα μεγάλο ρύγχος λόγω της μετατόπισης του θαλάμου επιβατών προς τα πίσω και με μία μάσκα που καλύπτεται σε μεγάλο μέρος από τις γρίλιες και τα στενόμακρα φωτιστικά, που είναι –όπως και τα φώτα ημέρας- τεχνολογίας LED. Οι διαστάσεις του νέου Peugeot 308 έχουν αυξηθεί σημαντικά σε σχέση με το προηγούμενο, με αποτέλεσμα να φτάνει το μήκος του τα 4.637 χιλιοστά που ισοδυναμούν με 11 επιπρόσθετους πόντους. Πρόκειται για μία αύξηση που ωφελεί κυρίως την άνεση των πίσω επιβατών, καθώς ο χώρος αποσκευών των 412 λίτρων έμεινε σχεδόν αμετάβλητος, όμως όλες αυτές οι σχεδιαστικές παρεμβάσεις άλλαξαν τις αναλογίες του νέου 308 και δείχνει πλέον ακόμη πιο δυναμικό και μυώδες, χωρίς να επιχειρεί την ολική ρήξη με το σχεδιαστικό παρελθόν του.

Με premium χαρακτηριστικά

Τη μεγάλη διαφορά την κάνει ωστόσο το εσωτερικό, που αποπνέει αέρα premium κατηγορίας. Η επιλογή ποιοτικών υλικών και το τελειομανές φινίρισμα παντρεύονται με έναν εκλεπτυσμένο και λειτουργικό ντιζάιν, δημιουργώντας έτσι ένα άκρως ελκυστικό περιβάλλον. Οι χώροι είναι άνετοι, υπάρχουν διάφορες θήκες και ντουλάπια για μικροαντικείμενα, ενώ το ψηφιακό i-Cockpit και η κεντρική κονσόλα είναι αμφότερες 10 ιντσών και διακρίνονται για την πληρότητα και την υψηλή ευκρίνεια των ενδείξεων και των πληροφοριών που προβάλλουν. Σήμα κατατεθέν παραμένει το ασύμμετρο τιμόνι με σχεδιαστικές αναφορές σε χειριστήριο αεροσκάφους, που εξακολουθεί να κρύβει από τους ψηλούς οδηγούς ένα μέρος του πίνακα οργάνων, αλλά αρέσει αισθητικά, ενώ η κεντρική οθόνη αφής διαθέτει και κλασικά πλήκτρα για τη ρύθμιση διαφόρων λειτουργιών. Ιδιαίτερη μνεία αξίζει στα καθίσματα, τα οποία αποδείχθηκαν εξαιρετικά ξεκούραστα σε όλη τη διάρκεια της εβδομαδιαίας δοκιμής μας.

inew3083

Εξαιρετική ποιότητα και άψογο φινίρισμα για το κόκπιτ του νέου Peugeot 308.

Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας ήταν εξοπλισμένο με τον πολυβραβευμένο βενζινοκινητήρα 1.2 PureTech των 130 ίππων σε συνδυασμό με χειροκίνητο εξάρι σασμάν. Το τρικύλινδρο μοτέρ ανεβάζει εύκολα στροφές, διακρίνεται για την ελαστικότητά του, παραμένει αθόρυβο σε ταχύτητες έως 120 – 130 χλμ./ώρα και συνεργάζεται άψογα με το σαφές και γρήγορο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων. Οι επιδόσεις της έκδοσης των 130 ίππων κρίνονται ικανοποιητικές με την επιτάχυνση από στάση έως 100 χλμ./ώρα να έρχεται σε 9,6’’ και την τελική ταχύτητα να φτάνει τα 210 χλμ./ώρα, όμως υπάρχει μία γενικότερη αίσθηση σβελτάδας λόγω και των γρήγορων ρεπρίζ, δηλαδή των επιταχύνσεων εν κινήσει. Σε αποδεκτά επίπεδα κυμάνθηκε και η μέση κατανάλωση καυσίμου, την οποία μετρήσαμε γύρω στα 8 λίτρα ανά 100 χλμ., αλλά με σημαντικά περιθώρια βελτίωσης για όποιον οδηγεί πιο συγκρατημένα, οπότε είναι εύκολο να πέσει κατά σχεδόν ένα λίτρο.

inew3084

Το μήκος έχει αυξηθεί κατά 11 εκατοστά και αγγίζει τα 4,64 μ.

Στο δρόμο είναι εμφανής η προσπάθεια των Γάλλων να τιμήσουν τις παραδόσεις και να παρουσιάσουν ένα αυτοκίνητο με κορυφαία επίπεδα άνεσης. Όντως, το νέο Peugeot 308 φιλτράρει άριστα σχεδόν κάθε είδους κραδασμό από τις πολυάριθμες κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων, εντυπωσιάζει με την άψογη ποιότητα κύλισης και εμφανίζει στιβαρότητα μοντέλου γερμανικής προέλευσης. Οι 130 ίπποι του μοτέρ δεν ήταν σε θέση να ζορίσουν το γαλλικό μοντέλο, που πηγαίνει τρένο στις στροφές εμφανίζοντας κορυφαία σταθερότητα χάρη –μεταξύ άλλων- και στο άμεσο τιμόνι του. Η αίσθηση ασφάλειας επιτείνεται ακόμη περισσότερο λόγω της θωράκισης του οδηγού και των επιβατών με μία πληθώρα συστημάτων προστασίας, αρκετά από τα οποία τα συναντάμε σε μεγαλύτερες και ακριβότερες κατηγορίες.

H τιμή εκκίνησης για το χειροκίνητο Peugeot 308 1.2 PureTech των 130 ίππων έχει διαμορφωθεί στην έκδοση ACTIVE PLUS στα 28.200 ευρώ, ενώ η αντίστοιχη με το προηγμένο αυτόματο οκτατάχυτο σασμάν ΕΑΤ8 ξεκινά από 31.500 ευρώ. Το γαλλικό χάτσμπακ αποτελεί σε κάθε περίπτωση μία ενδιαφέρουσα επιλογή ανάμεσα στην πλημμυρίδα των SUV και των Crossover, ενώ οι τσιμπημένε τιμές πώλησης αποτελούν δυστυχώς γενικό φαινόμενο για τα καινούργια αυτοκίνητα και έχουν συμπαρασύρει προς τα πάνω και τις τιμές των μεταχειρισμένων. Ζημιωμένος βγαίνει τελικά ο καταναλωτής, ο οποίος επιβαρύνεται τους τελευταίους μήνες και με το ακριβότερο κόστος χρηματοδότησης της αγοράς ενός αυτοκινήτου εξαιτίας των αυξημένων τραπεζικών επιτοκίων.

{https://www.youtube.com/watch?v=zxSVIIRiw0Y}

  • Εμφανίσεις: 51

Ποια ζώδια είναι οι καλύτεροι οδηγοί και ποια ζορίζονται στο τιμόνι

Ποια ζώδια είναι οι καλύτεροι οδηγοί και ποια ζορίζονται στο τιμόνι
Η αστρολογία υποστηρίζει ότι η ικανότητα οδήγησης δεν εξαρτάται μόνο από τον χαρακτήρα μας, αλλά και από το ζώδιό μας. Πώς συμπεριφέρονται λοιπόν οι Κριοί, οι Λέοντες και τα υπόλοιπα ζώδια στο τιμόνι;

Όλοι έχουμε στον οικογενειακό και τον φιλικό μας κύκλο άτομα, που οδηγούν καλά και μεταδίδουν σιγουριά στους συνεπιβάτες τους, αλλά και ορισμένα, για τα οποία θα ευχόμασταν να τους είχαν πάρει το δίπλωμα οδήγησης εξαιτίας της επιθετικής και αλλοπρόσαλλης συμπεριφοράς τους.

Οι οδηγικές μας ικανότητες διαμορφώνονται φυσικά από πολλούς παράγοντες, όπως το περιβάλλον που έχουμε μεγαλώσει, την εκπαίδευση στη σχολή οδήγησης, ακόμη και τις ιδιαιτερότητες του χαρακτήρα μας. Οι αστρολόγοι βάζουν όμως στο παιχνίδι και τα ζώδια, υποστηρίζοντας ότι διαμορφώνουν και αυτά –στον ένα ή άλλο βαθμό- το οδηγικό μας προφίλ. Ας δούμε λοιπόν με επιφύλαξη και λίγο χιουμοριστική διάθεση, τι ζώδια είναι οι καλύτεροι αλλά και οι χειρότεροι οδηγοί, σύμφωνα πάντα με τους αστρολόγους.

Κορυφαίοι οδηγοί οι Αιγόκεροι

Κορυφαίων προδιαγραφών θεωρούνται από τους αστρολόγους οι Αιγόκεροι οδηγοί, καθώς είναι εύστροφοι και τηρούν αυτονόητα τους κανόνες κυκλοφορίας. Επίσης διακρίνονται για την ικανότητα προσαρμογής τους και την εξαιρετική ανθρωπογνωσία τους με αποτέλεσμα να λειτουργούν προσεκτικά και προλαμβάνοντας δύσκολες καταστάσεις στον δρόμο.

Οι Παρθένοι τηρούν επίσης τους κανόνες ασφαλούς κυκλοφορίας, ωστόσο δεν είναι τόσο καλοί οδηγοί όσο οι Αιγόκεροι, επειδή δεν διαθέτουν την απαιτούμενη ευελιξία. Έτσι δεν παραχωρούν ποτέ τη δική τους προτεραιότητα σε άλλους οδηγούς, για να διευκολύνουν μία κατάσταση και συνήθως επιμένουν δογματικά στη θεωρία παραβλέποντας την πράξη.

Ο Ταύρος οδηγός διακρίνεται για τη χαλαρότητά του, μπορεί όμως να γίνει ξεροκέφαλος, όταν κρίνει ότι έχει αυτός δίκιο. Και αυτό συμβαίνει δυστυχώς αρκετά συχνά.

Χειρότεροι οδηγοί με διαφορά είναι οι Κριοί, οι οποίοι βγαίνουν έξω από τα ρούχα τους εύκολα, φωνάζουν μέσα στο αυτοκίνητο και προσπαθούν να περάσουν πάνω από όσους κινούνται κατά την προσωπική τους άποψη πολύ αργά. Πρόκειται σίγουρα για το ζώδιο, που ταιριάζει ιδανικά σε πιλότους της Formula 1 όχι όμως και για οδήγηση σε δημόσιους δρόμους.

Ο Λέων οδηγός επιταχύνει με πάθος και ηδονή, χωρίς φόβο για το ενδεχόμενο ενός ατυχήματος. Επίσης του αρέσει να κάνει επίδειξη των ικανοτήτων του στο τιμόνι, ακόμη και με ριψοκίνδυνες υπερβολές, σπέρνοντας τον τρόμο στους συνεπιβάτες του.

Οι οδηγοί με ζώδιο τον Τοξότη γουστάρουν τα ταξίδια και βλέπουν την οδήγηση ως μία αναγκαιότητα και όχι ως μία απολαυστική εμπειρία. Σε κάθε περίπτωση συμμορφώνονται στον Κ.Ο.Κ. και σέβονται τους άλλους χρήστες των δρόμων, εφόσον δεν έχουν καταναλώσει αλκοόλ, επειδή πρόκειται για γερά ποτήρια.

Ο Σκορπιός είναι ταλαντούχος οδηγός με αναλυτική σκέψη και αίσθηση ευθύνης. Επίσης διακρίνεται για την εξαιρετική του ικανότητα στο παρκάρισμα, καθώς είναι σε θέση να βολέψει το αυτοκίνητό του στον μικρότερο ελεύθερο χώρο.

Το προφίλ του Καρκίνου οδηγού μοιάζει πολύ με εκείνο του Σκορπιού. Και εδώ πρόκειται για συνειδητοποιημένα άτομα, που μεταδίδουν στους συνεπιβάτες τους μία αίσθηση ασφάλειας, ενώ γνωρίζουν επίσης τα μυστικά του εύκολου παρκαρίσματος.

Τα ψαράκια είναι νευρικά

Πολλοί γεννημένοι στο ζώδιο των Ιχθύων νιώθουν άβολα πίσω από το τιμόνι και κάτω από το βάρος της ευθύνης τους ως οδηγοί. Έτσι οδηγούν νευρικά, ενώ στα ταξίδια έχουν την τάση να ονειροπολούν και να μην μπορούν να παραμείνουν συγκεντρωμένοι στο δρόμο, οπότε καλό είναι να κάνουν διαλείμματα και να παραχωρούν τη θέση τους στον συνοδηγό τους.

Οι ευφυείς Δίδυμοι αποδεικνύονται ταλαντούχοι οδηγοί, καθώς μπορούν να διαχειριστούν πολλές καταστάσεις ταυτόχρονα. Η μεγαλύτερη αδυναμία τους είναι το παρκάρισμα, όπου χρειάζονται συνήθως αρκετή εκπαίδευση μέχρι να το εμπεδώσουν καλά, ενώ έχουν την τάση να αναπτύσσουν υπερβολική ταχύτητα.

Θετικό είναι το πρόσημο για τους οδηγούς με ζώδιο τον Υδροχόο, επειδή –αν και εκκεντρικοί- κατανοούν την τεχνολογία ενός αυτοκινήτου σε συνάρτηση με τις διάφορες λειτουργίες του. Πολλές φορές ξεχωρίζουν από τα χτυπητά χρώματα των οχημάτων τους, ενώ κάποιοι Υδροχόοι αρέσκονται να οδηγούν φορώντας κουκούλα.

Η οδήγηση δεν είναι το φόρτε, όσων έχουν γεννηθεί στο ζώδιο του Ζυγού. Οι συγκεκριμένοι οδηγοί είναι συνήθως πολύ διστακτικοί και σκέφτονται τρεις φορές πριν αλλάξουν λωρίδα κυκλοφορίας και πριν ξεκινήσουν μία προσπέραση. Επίσης δεν βιάζονται, πηγαίνουν υπερβολικά αργά και μπλοκάρουν τη ροή της κυκλοφορίας, ενώ για πολλούς Ζυγούς οδηγούς η ιδανική θέση δεν είναι στο τιμόνι, αλλά στο κάθισμα του συνοδηγού.

  • Εμφανίσεις: 73

Νέο Κia EV9: Ηλεκτροκίνητο SUV με τη θαλπωρή ενός καθιστικού

Νέο Κia EV9: Ηλεκτροκίνητο SUV με τη θαλπωρή ενός καθιστικού
Το μεγαλύτερο SUV της Kia ξεχωρίζει με τον τολμηρό σχεδιασμό του και τα περιστρεφόμενα καθίσματα του επταθέσιου σαλονιού, που το μετατρέπουν σε κανονικό καθιστικό.

Η παγκόσμια πρεμιέρα του νέου Κia SUV EV9 προκάλεσε θετικά σχόλια, επειδή το μοντέλο παραγωγής υιοθετεί σε πολύ μεγάλο βαθμό τα φουτουριστικά σχεδιαστικά χαρακτηριστικά του πρωτότυπου, που είχε παρουσιάσει η κορεάτικη μάρκα τον Νοέμβριο του 2021.

Η σχεδόν πεντάμετρη ναυαρχίδα των ηλεκτροκίνητων SUV της Κia με μήκος μεταξόνιου γύρω στα 3,10 μ. θα είναι σε θέση να μεταφέρει έως επτά επιβάτες σε τρεις σειρές καθισμάτων, θα κυκλοφορήσει σε πισωκίνητες και τετρακίνητες εκδοχές και με ηλεκτροκινητήρες, που θα αποδίδουν πιθανότατα μεταξύ 150 και 300 kW.

kia ev9, τιμη, suv, range

Η ναυαρχίδα των SUV της Kia θα κυκλοφορήσει το 2024

Τονίζουμε τη λέξη «πιθανότατα», επειδή οι Κορεάτες θα δώσουν στα τέλη του μήνα περισσότερες λεπτομέρειες τεχνικής φύσης για το νέο Kia EV9, το οποίο θα λανσαριστεί τον επόμενο χρόνο στην αγορά.

Έτσι δεν γνωρίζουμε προς το παρόν τις χωρητικότητες των μπαταριών του και τις αυτονομίες του εντυπωσιακού SUV, οι οποίες ενδέχεται να αγγίζουν ακόμη και τα 540 χιλιόμετρα.

kia ev9, τιμη, suv, range

Στο κόκπιτ προβλέπονται δύο οθόνες 12,3 ιντσών

Το πλευρικό προφίλ του κορεάτικου SUV αποκαλύπτει ένα τετραγωνισμένο αμάξωμα με έντονες γωνίες, τονισμένα φρύδια φτερών και εντυπωσιακές λεπτομέρειες, όπως τα ψηλά κατώφλια με μπάρες χρωμίου, τα αιχμηρού σχήματος πίσω παράθυρα και οι μεγάλοι τροχοί.

Επίσης, προβλέπονται συμβατικοί εξωτερικοί καθρέπτες, αν και είναι βέβαιο ότι οι πλουσιότερες εκδόσεις θα εφοδιάζονται με κάμερες ελέγχου της κυκλοφορίας. Η μονόχρωμη μάσκα δεν διαθέτει γρίλιες, ενώ ιδιαίτερης αισθητικής είναι τα κάθετα LED φωτιστικά εμπρός και πίσω, που κάνουν σίγουρα τη διαφορά.

kia ev9, interior

Τα καθίσματα της μεσαίας και της πίσω σειράς γυρνούν και αντικριστά

Το εσωτερικό του EV9 είναι πιο οικείο και παραπέμπει χάρη στις δύο στενόμακρες οθόνες των 12,3 ιντσών σε άλλα ηλεκτρικά μοντέλα της Kia. Ανάμεσα στο κάθισμα του οδηγού και του συνοδηγού υπάρχει μία πλατιά κονσόλα με ντουλάπια, το τιμόνι δεν είναι απολύτως στρογγυλό αλλά παραπέμπει κάπως σε γερμανικό μπρέτσελ και οι συνολικές διαστάσεις του κόκπιτ έχουν μεγαλώσει, για να φιλοξενήσει διάφορους διακόπτες και χειριστήρια.

Η καμπίνα επιβατών διαθέτει τρεις σειρές καθισμάτων, μάλιστα στη μεσαία είναι περιστρεφόμενα για ευκολότερη πρόσβαση στο εσωτερικό του Kia EV9.

kia ev9, suv

O χώρος φόρτωσης με ριγμένα τα μεσαία και τα πίσω καθίσματα είναι τεράστιος

Τα καθίσματα της μεσαίας σειράς μπορούν επίσης να στραφούν σε αντίθετη φορά κίνησης, οπότε δημιουργείται ένα πενταθέσιο σαλονάκι με τους επιβάτες αντικριστά. Να σημειώσουμε, ότι η τελευταία σειρά καθισμάτων δεν απευθύνεται μόνο σε παιδιά, αλλά μπορεί να μεταφέρει άνετα ακόμη και ενήλικες, ενώ σε διθέσια διάταξη δημιουργείται ένας τεράστιος χώρος φόρτωσης με τις μεταφορικές δυνατότητες επαγγελματικού βαν. Περισσότερες λεπτομέρειες σε περίπου δύο εβδομάδες.

  • Εμφανίσεις: 99

VIDEOS

val m amo

Δείτε επίσης...

ΜΑΣ ΕΧΟΥΝ ΕΜΠΙΣΤΕΥΘΕΙ.....ΕΣΕΙΣ;

Σ' αναμμένα Κάρβουνα
ACS ...σημαίνει courier
Ζιαφέτ' -  Τσιπουράδικο και άλλα...
Τάτσης Άγγελος - Τζίμα Αριστέα - Οδοντοτεχνικό Εργαστήριο
Save
Cookies user preferences
We use cookies to ensure you to get the best experience on our website. If you decline the use of cookies, this website may not function as expected.
Accept all
Decline all
Analytics
Tools used to analyze the data to measure the effectiveness of a website and to understand how it works.
Google Analytics
Accept
Decline