Ποιες ριζικές αλλαγές προτείνει η ΕΕ για τα διπλώματα οδήγησης

Ποιες ριζικές αλλαγές προτείνει η ΕΕ για τα διπλώματα οδήγησης
Η ΕΕ προτείνει μαθήματα Eco Driving στους υποψήφιους οδηγούς, υποχρεωτικά ψηφιακά διπλώματα, πανευρωπαϊκή δίωξη των παραβατών του Κ.Ο.Κ. και πιο αναλυτικές ιατρικές εξετάσεις για την άδεια ικανότητας οδήγησης.

Πολλές και σημαντικές αλλαγές περιλαμβάνει η πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τους μαθητές των σχολών οδήγησης και για τους οδηγούς με στόχο την αναβάθμιση της οδικής ασφάλειας και την αποτελεσματικότερη προστασία του περιβάλλοντος. Το 2022 έχασαν τη ζωή τους στους δρόμους της Ευρωπαϊκής Ένωσης πάνω από 20.000 πολίτες, με την πλειοψηφία από αυτούς να είναι πεζοί, ποδηλάτες και χρήστες μοτοσικλετών και πατινιών. Η ΕΕ εστιάζει λοιπόν στις συγκεκριμένες κατηγορίες χρηστών του οδικού δικτύου και κυρίως στα νεότερα άτομα ηλικίας κάτω των 30 ετών, τα οποία αποτελούν μόνο το 8% των οδηγών, αλλά εμπλέκονται περίπου στο 40% των θανατηφόρων τροχαίων δυστυχημάτων.

Μαθήματα για τις νέες τεχνολογίες

Οι προτάσεις προβλέπουν μεταξύ άλλων μία τουλάχιστον διετή δοκιμαστική περίοδο για τους νέους οδηγούς με απόλυτη απαγόρευση κατανάλωσης αλκοόλ. Οι ευρωκράτες ζητούν να εντάξουν οι σχολές οδήγησης υποχρεωτικά συγκεκριμένο αριθμό εκπαιδευτικών ωρών στο Eco Driving και στη σωστή ενημέρωση της χρήσης των προηγμένων συστημάτων υποστήριξης του οδηγού και άλλων αυτοματοποιημένων λειτουργιών, με τις οποίες εφοδιάζονται τα σύγχρονα αυτοκίνητα. Προτείνονται επίσης ειδικά μαθήματα για την ευαισθητοποίηση των υποψηφίων οδηγών απέναντι σε πιο ευάλωτους χρήστες της κυκλοφοριακής αλυσίδας, όπως είναι οι ποδηλάτες, οι αναβάτες μοτοσικλετών και όσοι μετακινούνται με ηλεκτρικά πατίνια. Οι οδηγοί θα ενθαρρύνονται με διάφορα κίνητρα, για να αναβαθμίζουν και να επικαιροποιούν τις γνώσεις τους στα νεότερα δεδομένα, ώστε να συμβαδίζουν με τις τεχνολογικές εξελίξεις στον τομέα της αυτοκίνησης.

ieudriver2

Τα ψηφιακά διπλώματα οδήγησης θα γίνουν υποχρεωτικά σε όλη την ΕΕ.

Στο μέλλον θα χρησιμοποιούνται υποχρεωτικά σε όλες τις χώρες μέλη της ΕΕ ψηφιακά διπλώματα οδήγησης αποθηκευμένα στο κινητό, αν και θα μπορεί όποιος θέλει να ζητά επιπρόσθετα την έκδοση και ενός συμβατικού διπλώματος σε μορφή πλαστικοποιημένης κάρτας με τσιπ. Με αυτόν τον τρόπο θα μειωθεί δραστικά η γραφειοκρατία, καθώς τα ηλεκτρονικά διπλώματα αλλάζουν, αντικαθίστανται και ανανεώνονται πολύ ευκολότερα, γρηγορότερα και φθηνότερα. Με τα ερασιτεχνικά διπλώματα κατηγορίας ‘’Β’’ θα μπορούμε πλέον να οδηγούμε οχήματα μικτού βάρους έως 4,25 τόνων αντί 3,5 τόνων που ισχύουν σήμερα. Η συγκεκριμένη αλλαγή κρίνεται αναγκαία εξαιτίας της αύξησης του βάρους που εμφανίζουν τα ηλεκτροκίνητα μοντέλα με τις ογκώδεις μπαταρίες τους.

Ενίσχυση της διακρατικής συνεργασίας

Περίπου το 40% των διασυνοριακών τροχαίων παραβάσεων που σημειώθηκαν το 2019 στην Ευρωπαϊκή Ένωση έμεινε ατιμώρητο είτε επειδή δεν έγινε εφικτή η ανεύρεση των παραβατών είτε επειδή απλά δεν εκτελέστηκαν οι ποινές (πρόστιμα, καταχώρηση σε Point System, αφαίρεση διπλώματος, κλπ.). Σε αυτό θα μπει πλέον ένα τέλος με καλύτερη διακρατική συνεργασία μεταξύ των αρμόδιων Αρχών, δυνατότητα πρόσβασης στα εθνικά μητρώα διπλωμάτων οδήγησης και ενίσχυση του ρόλου των υπηρεσιών συντονισμού μεταξύ των διαφόρων κρατών. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προτείνει επίσης τη θέσπιση ενιαίας νομοθεσίας στα κράτη μέλη για συγκεκριμένες τροχαίες παραβάσεις, όπως η μη τήρηση των αποστάσεων ασφαλείας, οι επικίνδυνες προσπεράσεις και η άρνηση δημιουργίας διαδρόμου ελεύθερης προσπέλασης στα σωστικά συνεργεία, πυροσβεστικά οχήματα, περιπολικά, κλπ.

troxaia eu

Οι τροχαίες παραβάσεις στο εξωτερικό θα πληρώνονται κανονικά.

Οι παραβάτες διατάξεων του Κ.Ο.Κ. με σημαντικές συνέπειες στην οδική ασφάλεια δεν θα χάνουν το δίπλωμά τους μόνο σε μία χώρα, αλλά θα παύει να ισχύει σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση. Τέτοιου είδους παραβάσεις είναι η μεγάλη παραβίαση του ορίου ταχύτητας, η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ και ναρκωτικών ουσιών, όπως επίσης τροχαίες παραβάσεις που έχουν ως συνέπεια τον θάνατο ή τον σοβαρό τραυματισμό πολιτών. Πολύ σημαντική θεωρείται και η αξιολόγηση της ικανότητας ενός οδηγού από ιατρική άποψη, καθώς προτείνεται να διευρυνθούν οι προβλεπόμενες εξετάσεις με νέες, όπως π.χ. για διαβητικούς οδηγούς, που βρίσκονται σε φάση θεραπείας.



ΔΕΙΤΕ ΟΛΟΚΛΗΡΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΠΑΤΩΝΤΑΣ ΕΔΩ -- Πηγή: ieidiseis.gr



VIDEOS

val m amo

Δείτε επίσης...

ΜΑΣ ΕΧΟΥΝ ΕΜΠΙΣΤΕΥΘΕΙ.....ΕΣΕΙΣ;

George Coiffure
ΗΠΕΙΡΟΚΑΤ ΑΕ - Ηπειρωτική Κατασκευαστική Α.Ε.
Φροντιστήριο Κλασικό
ΕΠΙΠΛΑ ΑΦΟΙ ΤΑΣΣΟΥ
Save
Cookies user preferences
We use cookies to ensure you to get the best experience on our website. If you decline the use of cookies, this website may not function as expected.
Accept all
Decline all
Analytics
Tools used to analyze the data to measure the effectiveness of a website and to understand how it works.
Google Analytics
Accept
Decline