Εξωτερικοί καθρέφτες αυτοκινήτου: Πώς ρυθμίζει ο καλός οδηγός τα «μάτια του»

Εξωτερικοί καθρέφτες αυτοκινήτου: Πώς ρυθμίζει ο καλός οδηγός τα «μάτια του»
Οι καθρέφτες του αυτοκινήτου αποτελούν σημαντικό εργαλείο για τον έλεγχο της κυκλοφορίας, αρκεί βέβαια να είναι ρυθμισμένοι όπως πρέπει, ώστε να μη δημιουργούνται μεγάλες τυφλές γωνίες.

Η ρύθμιση του καθίσματος του οδηγού και των καθρεπτών οδήγησης του οχήματος περιλαμβάνονται στα πρώτα πράγματα, που μαθαίνουμε στις σχολές οδήγησης. Λογικό, αφού αποτελούν προϋπόθεση για τον αναγκαίο έλεγχο της κυκλοφορίας και για να έχει καλή ορατότητα ο οδηγός. Πριν ξεκινήσουμε ωστόσο να ρυθμίσουμε τους καθρέπτες του αυτοκινήτου μας, πρέπει να έχουμε λάβει την ιδανική θέση οδήγησης σύμφωνα με τον σωματότυπο μας.

imirror2_1_38864.jpg

*Πρώτα παίρνουμε τη σωστή θέση οδήγησης και μετά ρυθμίζουμε τους καθρέπτες

Αφού το έχουμε κάνει αυτό, τότε προχωρούμε στο επόμενο βήμα, που αφορά στους εξωτερικούς καθρέπτες και είναι το εξής:

Για να ρυθμίσουμε τον εξωτερικό καθρέπτη από την πλευρά του οδηγού, τον ανοίγουμε σταδιακά χειροκίνητα ή ηλεκτροκίνητα μέχρι το σημείο, ώστε να φαίνεται στο κάτω δεξιό τμήμα του απλά μια ιδέα από το πίσω μέρος του αυτοκινήτου μας, για να περιορίσουμε το εύρος της τυφλής γωνίας. Επίσης, στο οριζόντιο κάτω τμήμα του καθρέφτη πρέπει να εμφανίζεται κανονικά όλος ο δρόμος, για να έχουμε μία πλήρη εικόνα της κυκλοφορίας.

imirror3_1_a04ef.jpg

*Στη σωστή ρύθμιση φαίνεται μόνον ελάχιστα το πίσω μέρος του αυτοκινήτου

Ακριβώς τις ίδιες ρυθμίσεις κάνουμε και στον καθρέφτη από την πλευρά του συνοδηγού, όπου δηλαδή θα πρέπει να βλέπουμε ελάχιστα το πίσω μέρος του αμαξώματος και κανονικά τον δρόμο.

Θα πρέπει να γνωρίζουμε, ότι ακόμη και με την ιδανική ρύθμιση θα υπάρχει πάντα μία -μικρότερη ή μεγαλύτερη- τυφλή γωνία. Άρα εφαρμόζουμε αυτό που μας μαθαίνουν στις σχολές οδήγησης, δηλαδή πριν στρίψουμε και αλλάξουμε λωρίδα, γυρνάμε πάντα το κεφάλι μας πίσω από τον ώμο για να ελέγξουμε, ότι μπορούμε να το κάνουμε με ασφάλεια και ότι δεν υπάρχει κάποιο άλλο όχημα ‘’κρυμμένο’’ σε νεκρή γωνία. Ευτυχώς πάντως, πολλά σύγχρονα αυτοκίνητα διαθέτουν συστήματα που προειδοποιούν οπτικά σε τέτοιες περιπτώσεις και διευκολύνουν πολύ τον οδηγό.

imirror4_1_2719f.jpg

*Ο εσωτερικός καθρέπτης ελέγχει την πίσω κυκλοφορία και όχι τα πίσω καθίσματα

Για τον εσωτερικό καθρέφτη του οδηγού, ισχύει ότι πρέπει να βρίσκεται σε οριζόντια θέση και να μας διευκολύνει να ελέγχουμε πανοραμικά την πίσω κυκλοφορία σε όσο το δυνατόν μεγαλύτερο πλάτος του δρόμου, χωρίς να χρειάζεται να αλλάζουμε τη στάση του σώματος μας κατά την οδήγηση. Να θυμόμαστε πάντα, ότι ο εσωτερικός καθρέπτης βρίσκεται στο αυτοκίνητο για να έχουμε μία ξεκάθαρη εικόνα, τι γίνεται πίσω μας και όχι για να ελέγχουμε τα πίσω καθίσματα, αν μεταφέρουμε για παράδειγμα εκεί παιδιά.

imirror5_1_11d20.jpg

*Οι χαλασμένοι καθρέπτες χρειάζονται άμεσα αντικατάσταση

Οι καθρέπτες είναι τα μάτια του οδηγού, γι’ αυτό πρέπει να τους καθαρίζουμε τακτικά, ώστε να βλέπουμε καλύτερα, ενώ πρέπει να αλλάζονται άμεσα, αν έχουν πάθει κάποια ζημιά ή έχουν φθαρεί και θαμπώσει με την πάροδο του χρόνου.



ΔΕΙΤΕ ΟΛΟΚΛΗΡΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΠΑΤΩΝΤΑΣ ΕΔΩ -- Πηγή: ieidiseis.gr



VIDEOS

val m amo

Δείτε επίσης...

ΜΑΣ ΕΧΟΥΝ ΕΜΠΙΣΤΕΥΘΕΙ.....ΕΣΕΙΣ;

Νίκος Τριανταφύλλου
ACS ...σημαίνει courier
ΕΠΙΠΛΑ ΑΦΟΙ ΤΑΣΣΟΥ
Tzimas Home Accessories
Save
Cookies user preferences
We use cookies to ensure you to get the best experience on our website. If you decline the use of cookies, this website may not function as expected.
Accept all
Decline all
Analytics
Tools used to analyze the data to measure the effectiveness of a website and to understand how it works.
Google Analytics
Accept
Decline