Πρώτη Οδήγηση: Ford Ranger Raptor - Σιδερώνει!


με μια ματιά
Μια ξεχωριστή πρόταση στα pick up με εξωπραγματικές δυνατότητες και αγωνιστικό DNA.

Ένας οδοστρωτήρας που δεν δουλεύει στην οδοποιία. Ένα μέσο που σιδερώνει κάθε «κακώς κείμενο» που θα βρουν οι τροχοί του όταν κυλούν, οπουδήποτε και αν το κάνουν αυτό. Κι όμως είναι δημιούργημα της Ford Performance χωρίς να είναι χαμηλό και πολλά υποσχόμενο για πίστες και κορδελιαστές στριφτερές διαδρομές. Είναι αυτό που χρειάζεσαι αν ξεχνάς την άσφαλτο και σαλτάρεις με ορμή σε βουνά, κάμπους, ραχούλες, αν ψάχνεις τη δυσπρόσιτη γωνιά του πλανήτη για μια σελφι μαζί του, αν αναζητάς την μασίφ συνολική αίσθηση και την συμπεριφορά αγωνιστικού εργαλείου.  

Ιδιαίτερα πλούσιος εξοπλισμός
  • Δερμάτινο σαλόνι
  • Θερμαινόμενα & ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα εμπρός καθίσματα
  • Infotainment SYNC 3 με οθόνη αφής 8’’ και κάρτα SD
  • Αυτόματους προβολείς & υαλοκαθαριστήρες
  • Αυτόματο διζωνικό κλιματισμό
  • 7 αερόσακους (μετωπικούς, πλευρικούς, οροφής και γονάτων οδηγού)
  • Υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας (LKA)
  • Σύστημα αποτροπής σύγκρουσης
  • Αυτόματο φρενάρισμα (AEB)
  • Σύστημα ευστάθειας ESC με αντι-ανατροπή RSC
  • Σύστημα μετάδοσης Terrain Management με 6 προφίλ οδήγησης
  • Κάμερα οπισθοπορείας
  • 4 ηλεκτρικά παράθυρα
5 διαφορετικά εξωτερικά χρώματα
  • Μη μεταλλικά: Frozen White - Colorado Red - Conquer Grey
  • Μεταλλικά: Shadow Black - Performance Blue

 

Το Θηρίο!

Με όνομα εμπνευσμένο από το Jurassic Park, αλλά και εξωπραγματικές δυνατότητες για τα δεδομένα της κατηγορίας του, δείχνει τα «δόντια» του με το καλημέρα. Η βάση είναι το Ranger, η επαγγελματική πρόταση της Ford στον χώρο των pick up, που βρήκε νέο ρόλο μετα την φροντίδα της Ford Performance. Δεν είναι όμως απλά μια βελτιωμένη εκδοχή του, αλλά μια πλήρως αναθεωρημένη, φτιαγμένη από ανθρώπους που ετοιμάζουν θαύματα για απαιτητικούς οδηγούς. Κάτι σαν μια άτυπη νίκη των μηχανικών απέναντι στο τμήμα μάρκετινγκ πείθοντας για την ανάγκη ύπαρξης του. Αν τα διπλοκάμπινα είχαν μια δόση περιπέτειας και δραστήριας διάθεσης για φυγή, το Raptor είναι απλά ο καθηγητής της κλάσης του.

Για τη Ford το εξωπραγματικό F-150 προορίζεται για την δυτικότερη πλευρά του Ατλαντικού, εκεί που τα κυβικά, οι διαστάσεις, η πληθωρικότητα γενικά, δεν γνωρίζει όρια. Στην Ευρώπη κυρίως όμως, αλλά και σε άλλα σημεία του πλανήτη που ζούμε, ένα ποιο εστιασμένο στην πραγματικότητα προτζεκτ δεν θα έδειχνε σαν ένας άλλος γίγαντας Γκρισίνο αναμεσά μας.

Παρόλα αυτά είναι θηριώδες και δίπλα σε άλλα διπλοκάμπινα της πιάτσας απλά επιβάλλεται, μόνο με την οπτική του εικόνα. Σε σχέση με το Ranger Wildtrack για παράδειγμα είναι φαρδύτερο, ψηλότερο και ελαφρώς μακρύτερο με τις συνολικές διαστάσεις να βροντοφωνάζουν την πληθωρικότητα. Μήκος στα 5.374 mm, πλάτος στα 2.180 mm με τους καθρέφτες και ύψος 1.873 mm. Και δεν τελειώνει εδώ το πανήγυρι της πληθωρικότητας. Τα μετατρόχια, τόσο εμπρός όσο και πίσω, αντιπροσωπεύονται από το νούμερο των 1.710 mm, το μεταξόνιο είναι 3.220 mm, ενώ τα ελαστικά All Terrain της BF Goodrich διαστάσεων 285/70 R17 δημιουργήθηκαν ειδικά για το Ranger Raptor και το ανυψώνουν 283 mm από το έδαφος. Συγκριτικά με ένα Ranger XLT, εμφανίζεται με φαρδύτερα κατά 150 mm μετατρόχια και αυξημένη απόσταση από το έδαφος κατά 51 mm. Συν τις άλλοις στην αισθητική του οι μαύρες βαμμένες επιφάνειες κυριαρχούν. Στην τετράγωνη μάσκα με το θηριώδες Ford, στα φρύδια των θόλων, στα φαρδιά σκαλοπάτια που παίζουν και προστατευτικό ρόλο για το αμάξωμα στην εκσφενδόνιση των χαλικιών, σε προφυλακτήρες και λεπτομέρειες της αισθητικής του εικόνας. Σκούρα στοιχεία που συμβάλλουν στον μάτσο δυναμισμό που απέχει από νίκελ διακόσμηση και χρωμιωμένες επιφάνειες. Μοναδική εξαίρεση η ποδιά κάτω από τον εμπρός προφυλακτήρα που αποτελείται από ατσάλι υψηλής αντοχής πάχους 2,3 mm. Υπάρχουν όμως και άλλα μικρά μυστικά γύρω από τη εικόνα του. Οι προβολείς είναι LED, οι αεραγωγοί air-curtain βελτιώνουν τη ροή αέρα γύρω από το αμάξωμα, ενώ τα φτερά από συνθετικό υλικό είναι ανθεκτικότερα στις μικροζημιές που προκύπτουν στην off-road χρήση. Ταυτόχρονα, με τη φουσκωτή τους διαμόρφωση επιτρέπουν μακρύτερη διαδρομή της ανάρτησης και χρήση ελαστικών μεγάλου μεγέθους. Δείχνει κακό όπως πρέπει δηλαδή, είναι όμως κρυφό ταλέντο γιατί κάτω από το «φαίνεσθαι» βρίσκονται τα ακόμα καλύτερα νέα που το κάνουν ξεχωριστό.  

 

Γεννημένο για (όλο και ποιο) δύσκολα

Το Raptor ενισχύθηκε αρχικά με το DNA της Ford Performance. Για να αντιμετωπίζει ακραίες εκτός δρόμου συνθήκες, το πλαίσιο είναι ενισχυμένο σε δώδεκα νευραλγικά σημεία με ατσάλι υψηλής αντοχής και χαμηλή περιεκτικότητα σε κράματα, για αντοχή στην καταπόνηση που προκύπτει με αγωνιστική οδήγηση σε off-road χρήση. Η ανάρτηση είναι φτιαγμένη για να αντιμετωπίζει δύσκολα εδάφη με υψηλές ταχύτητες, διατηρώντας παράλληλα απόλυτο έλεγχο και άνεση, έννοιες που δύσκολα παντρεύονται.

Τα διπλά ψαλίδια εμπρός είναι ανισομεγέθη, κατασκευασμένα από αλουμίνιο (σφυρήλατο τα πάνω), ενώ ο παραδοσιακά άκαμπτος άξονας πίσω υπάρχει κερδίζοντας έναν σύνδεσμο Watt σε αντικατάσταση των ημιελλειπτικών φύλλων σούστας. Συμπληρώστε ακόμα τα coilover ελατήρια και τα αμορτισέρ της FOX, με διάμετρο 2,5’’ και μεγάλες διαδρομές (32% εμπρός και 18% πίσω σε σχέση με ένα απλό Ranger). Tα πίσω αμορτισέρ είναι ομόκεντρα τοποθετημένα, τακτική που συνηθίζεται σε αγωνιστικές κατασκευές και διαθέτουν τεχνολογία Position Sensitive Damping που ουσιαστικά είναι υπεύθυνη για το πάντρεμα των αντιφατικών εννοιών άνεσης και αποτελεσματικότητας.   

Πρακτικά παράγουν υψηλότερες δυνάμεις απόσβεσης σε ακραίες συνθήκες και χαμηλότερες σε μέτριες συνθήκες.  

Και κάπως έτσι το Raptor δεν μασάει να χωθεί μέχρι τα 850 mm μέσα σε νερό, ενώ οι γωνίες εισόδου (32,5°), ράμπας (25°) και αναχώρησης (24°) του δίνουν χαρακτηριστικά άρματος μάχης. Δύσκολα θα βρει στο έδαφος και δύσκολα θα κολλήσει εκεί που άλλα του συναφιού θα τα βρουν μπαστούνια. Συμβάλουν φυσικά και άλλοι παράγοντες όπως ο βασικός που είναι η μετάδοση με τρεις επιλογές. Παραδοσιακά κίνηση στους πίσω, τετρακίνηση, low range τετρακίνηση, αλλά και δυνατότητα για κλείδωμα στο πίσω διαφορικό. Ο κινητήρας, είναι το δεύτερο χρήσιμο εφόδιο του Raptor στην ορμητική του αποστολή και φυσικά το 10άρι αυτόματο κιβώτιο που συνεργάζεται μαζί του.

Όλες οι ενισχύσεις και η ύπαρξη του Raptor έχουν ανεβάσει το βάρος στα 2.400 kg, όμως ο 2λιτρος διτούρμπινος turbodiesel EcoBlue αναλαμβάνει να ξελασπώσει την υπόθεση απόδοση και επιδόσεις. Οι 213 ίπποι δεν είναι το νούμερο που θα εντυπωσιάσει, όμως τα 500 Nm ροπής από τις 1.750 εξαφανίζουν τα κιλά και κάνουν το Raptor ζωηρό και δραστήριο. Εγκυκλοπαιδικά τα 0-100km/h έρχονται σε 10.5’’ και η τελική ταχύτητα ορίζεται στα 170 km/h, τιμές που δεν απέχουν από την πραγματικότητα και κρίνονται εξαιρετικές αν συνυπολογίσουμε το βάρος, το ύψος και τις γενικότερες προδιαγραφές του. Ταυτόχρονα καταφέρνει στις υψηλές ταχύτητες να μεταδίδει μια ακλόνητη σιγουριά στο οδηγό, τόσο από τη συμπεριφορά της ανάρτησης όσο και από τα φρένα που είναι τριγύρω αεριζόμενα δισκόφρενα και όποτε τους ζητήθηκε εκπλήρωσαν το έργο τους με πιστότητα. Το εξαιρετικό σαλόνι από την άλλη είναι ιδανικό περιβάλλον για να προσφέρει φιλοξενία σε 5 ενήλικες ταξιδεύοντας τους με άνεση και ευρυχωρία σε μακρινούς προορισμούς. Δέρμα, εργονομία και καλής ποιότητας υλικά είναι η κεντρική ιδέα της εικόνας του εσωτερικού που συνδυάζει λίγο σπορ και λίγο premium στην μοντέρνα εικόνα του, ενώ το επίπεδο του εξοπλισμού είναι σε υψηλό επίπεδο. Οι μπλε ραφές, τα μεγάλα paddles από μαγνήσιο και τα τύπου μπάκετ καθίσματα με τη σωστή πλευρική στήριξη ενισχύουν την σπορ πλευρά του που αποδεικνύεται στο δρόμο.

Οι πρώτες εντυπώσεις στην άσφαλτο δίνουν ένα δεμένο σύνολο που κρύβει βάρος και διαστάσεις. Αν υπερβάλεις διατηρεί τη λογική της κατηγορίας του που όταν πιεστεί σε σφιχτά κομμάτια νιώθεις το τιμόνι να μην ακολουθεί και να ανοίγει την τροχιά του. Όμως για να συμβεί αυτό το έχεις παρακάνει με την ταχύτητα εισόδου, κάτι που διορθώνεται αν ακολουθήσεις ρυθμό ροής και όχι ορμής. Τότε θα διαπιστώσεις ότι δύσκολα υπάρχει αντίπαλος για το Raptor στην κλάση του. Η πληροφορία που φτάνει στον οδηγό είναι από τις πειστικότερες της κατηγορίας, τόσο από το τιμόνι όσο από την ανάρτηση που εξαφανίζει τα συμπτώματα ταλάντωσης της άδειας καρότσας. Το πέρασμα στο χώμα έγινε σε απαιτητικές διαδρομές πέριξ της λίμνης του Μαραθώνα και σε ξεχασμένες παλιές Ακροπολικές στην Πεντέλη. Εκεί είναι που διαπιστώνεις τη μαγεία της κατασκευής ενός Raptor. Κυριολεκτικά ρουφάει το ανάγλυφο, αδιαφορεί για νεροφαγώματα και πέτρες που θα βρουν οι τροχοί από κάτω τους χωρίς να μεταφέρει στην καμπίνα αναταράξεις που θα ταλαιπωρήσουν. Η ανάρτηση κάνει θαύματα και του δίνει το χαρακτήρα του ατρόμητου, προσομοιώνοντας λειτουργία αγωνιστικού αυτοκινήτου. Σε στιγμές που νιώθεις ότι θα αφήσεις το μισό αυτοκίνητο κάτω σφίγγοντας δόντια για το επακόλουθο, το Raptor θα σε διαψεύσει γιατί τέτοιες καταστάσεις είναι γι ’αυτό ρουτίνα. Σε πείθει απλά να πάρεις φόρα, να ορμήξεις σε κακοτοπιές και να απολαύσεις κάθε χωμάτινο τερέν επιλέγοντας το κατάλληλο πρόγραμμα στο Terrain Management System.     

Στις επαγγελματικές του προδιαγραφές το ωφέλιμο φορτίο ορίζεται στα 620 κιλά και η μεγάλη καμπίνα θυσιάζει μέρος της καρότσας που περιορίζεται στα 1.570 mm, όμως στην πρώτη βόλτα θα ξεχάσεις ότι θεωρείς μειονέκτημα, αν υπάρχει φυσικά μειονέκτημα. Η αλήθεια είναι ότι ακόμα και η τιμή των € 55.800 στην μια και μοναδική υπερπλούσια έκδοση μπορεί στο πρώτο άκουσμα να φαίνονται πολλά, όμως για να φέρεις οποιοδήποτε της πιάτσας στις προδιαγραφές και δυνατότητες του Raptor θα χρειαστούν πολύ περισσότερα, με αβέβαιο αποτέλεσμα και δίχως εγγυήσεις. Παράλληλα εκπίπτει το ΦΠΑ της αγοράς (ως επαγγελματικό και μόνο) και στα € 43.000 περίπου δείχνει ακόμα πιο δελεαστικό. Έναρξη επαγγέλματος τώρα! 

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΑΚΗΣ

Σετάρισµα για όλα τα εδάφη

Τα έξι προφίλ (driving modes) του Terrain Management System ειναι κατάλληλα για μία μεγάλη ποικιλία εδαφών και οδηγικών περιπτώσεων, όπως:

  • Normal mode Έμφαση στην άνεση, την οικονομική κατανάλωση και την αποτελεσματικότητα στην συμπεριφορά
  • Sport mode Ταχύτερη απόκριση για σπορ οδήγηση στο δρόμο
  • Grass/Gravel/Snow mode  Σχεδιασμένο για να εμπνέει ασφάλεια και αυτοπεποίθηση σε ολισθηρά off-road και ανώμαλα εδάφη
  • Mud/Sand mode Ρυθμίζει την απόκριση του οχήματος για βέλτιστη ελκτική δυνατότητα, πρόσφυση και κίνηση σε χαλαρά εδάφη όπως η άμμος και η λάσπη
  • Rock mode Προορίζεται για οδήγηση με χαμηλή ταχύτητα σε πετρώδη-βραχώδη εδάφη, όπου ο ομαλός έλεγχος είναι πρωταρχικής σημασίας
  • Baja mode  Ρυθμίζει την απόκριση για οδήγηση εκτός δρόμου με υψηλές ταχύτητες, κάτι που χρειάζονται οι οδηγοί στο διάσημο Baja desert rally

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΟΛΟΚΛΗΡΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΠΑΤΩΝΤΑΣ ΕΔΩ: gocar.gr


Powered by Preisvergleich


val m amo

Δείτε επίσης...

ΜΑΣ ΕΧΟΥΝ ΕΜΠΙΣΤΕΥΘΕΙ.....ΕΣΕΙΣ;

Το Σουβλάκι του Πασά
Ορθοπεδική Μέριμνα - Δημα Φλωρενια & Σια ΕΕ
Ν. ΠΡΟΚΟΣ & ΣΙΑ Ο.Ε
Κοσμάς Ανθόπουλος - Ειρήνη Νικολάτου - Δικηγορικο Γραφειο