Μαξ Φερστάπεν: Ο δρόμος προς την κορυφή

«Οι υποστηρικτές μου πρέπει να ανοίξουν τις τηλεοράσεις τους την Κυριακή, καθώς κάτι όμορφο θα συμβεί. Θα νικήσω τον αγώνα, οπότε πρέπει να το δουν», είπε ο Μαξ Φερστάπεν στην δημοσιογράφο του Sky Sports δύο ημέρες πριν το Γκραν Πρι του Αμπού Ντάμπι.
Μερικά εικοσιτετράωρα μετά, ο Ολλανδός πιλότος της Red Bull στέφθηκε Παγκόσμιος Πρωταθλητής της Formula 1 έχοντας νικήσει τον αγώνα στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα με τον πιο… κινηματογραφικό τρόπο.
{https://twitter.com/F1/status/1470132096567889922}
Γεννημένος οδηγός
Κι όμως ο Μαξ ήταν έτοιμος για κάθε περίπτωση καθώς ήξερε ότι στον μηχανοκίνητο αθλητισμό μπορούν να συμβούν τα πάντα. Το ήξερε γιατί «γεννήθηκε» μέσα στο σπορ.
Ήταν μια οικογένεια που αποτελείτο από ανθρώπους του μηχανοκίνητου αθλητισμού, η μητέρα του Σοφί Κούμπεν ήταν οδηγός της κορυφαίας κατηγορίας καρτ που ως έφηβος αγωνίστηκε με τους μελλοντικούς οδηγούς της F1 Τζένσον Μπάτον, Γιαν Μάγκνουσεν, Τζιανκάρλο Φισικέλα και Γιάρνο Τρούλι.
Ο πατέρας του, Τζος, μετείχε στην Formula 1 από το 1994 μέχρι το 2003, πήρε μέρος σε συνολικά 107 Γκραν πρι και ανέβηκε δύο φορές στο βάθρο των νικητών, σημειώνοντας 17 πόντους καριέρας στην κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού.
«Οδηγούσε όλη την ώρα ένα μικρό τετράτροχο μηχανάκι (σ.σ. γνωστό στο ελληνικό κοινό και ως… γουρούνα). Είχε μια ιδιαίτερη αίσθηση με τον κινητήρα. Δεν είχε σημασία αν ήταν ένα τετράτροχο μηχανάκι, ηλεκτρικό τζιπ ή οτιδήποτε άλλο. Ήταν πάντα απασχολημένος με την οδήγηση. Κάθε μέρα έπρεπε να είναι σε αυτό», θυμάται ο Τζος.
Το… κλάμα που τον έβαλε στα καρτ
Την περίοδο που ο Τζος έλειπε σε έναν αγώνα στον Καναδά με τη δική του ομάδα αγώνων καρτ, χτύπησε το τηλέφωνό του. Καλούσε η γυναίκα του για να του πει ότι ο Μαξ βρισκόταν σε μια πίστα κοντά στο σπίτι τους στο Γκένκ του Βελγίου με μέλη της οικογένειας.
Ήταν τεσσεράμισι χρονών και έκλαιγε καθώς υπήρχαν νεότεροι που οδηγούσαν καρτ και ήθελε να πάει και αυτός, αλλά δεν τον άφηναν. Από εκεί ξεκίνησαν όλα.
Το συγκεκριμένο περιστατικό έγινε το 2002, ενώ μέχρι το τέλος του 2003, η καριέρα του ίδιου του Τζος στη F1 είχε τελειώσει.
«Μετά από αυτό, αφοσιώθηκα 100% στον Μαξ», θυμάται. «Αυτή ήταν η δουλειά μου».
Το 2006 ο Μαξ αγωνίστηκε σε επίσημο πρωτάθλημα «Mini Junior» και το ταλέντο του φάνηκε από την πρώτη στιγμή, καθώς μπορούσε να αγωνιστεί υπό οποιεσδήποτε συνθήκες σε οποιαδήποτε πίστα.
Σε ηλικία 10 χρονών ανέβηκε στην κατηγορία «Junior» παρά το γεγονός ότι η πλειοψηφία των παιδιών ήταν μεγαλύτερης ηλικίας από εκείνον.
«Το σχολείο του τελείωνε στις 2:30 το μεσημέρι της Παρασκευής. Τον περίμενα στο βαν, ερχόταν, και φεύγαμε κατ' ευθείαν για την Ιταλία. Περνούσαμε δύο μέρες στις πίστες που έπρεπε, και την Κυριακή κατά τις 5 το απόγευμα τα μάζευα και γυρίζαμε πίσω.
Κάναμε άλλα 2000 χιλιόμετρα, και το πρωί τον άφηνα πάλι στο σχολείο. Οπότε, προετοιμαζόμασταν πολύ καλά, και το λάτρευε. Ήμασταν όλη την ώρα παρέα στο βαν, και στο δρόμο μιλούσαμε για ό,τι καταστάσεις έζησε στους αγώνες, τι έκανε και τι έπρεπε να κάνει. Και μετά κοιμόταν με τις ώρες», είχε αναφέρει ο Τζος Φερστάπεν στο BBC Sports.
Ο Μαξ έγινε παγκόσμιος πρωταθλητής Karting το 2013, σε ηλικία 16 ετών, και ο δρόμος προς την Formula Renault (σ.σ. πρωτάθλημα αγώνων μικρότερης δυναμικής από την Formula 3) είχε ανοίξει διάπλατα.
Ένα δοκιμαστικό τεστ με την Manor ήταν αρκετό για να αποφασιστεί ότι ο «μικρός Ολλανδός» μπορεί να… παρακάμψει την Formula Renault και να πάει κατευθείαν στην Formula 3, όπως και έγινε.
Το 2014 αγωνίστηκε σε 33 αγώνες και σημείωσε 10 νίκες για λογαριασμό της «Van Amersfoort Racing», τερματίζοντας τρίτος στο πρωτάθλημα των οδηγών και αμέσως τράβηξε τα βλέμματα της Red Bull.
«Super Max»
Την ίδια χρονιά οι «ταύροι» τον ενέταξαν στο πρόγραμμα νέων οδηγών της και μερικούς μήνες αργότερα, του προσέφερε επαγγελματικό συμβόλαιο και μία θέση στην Toro Rosso και την Formula 1.
Όντας 17 χρονών και 166 ημερών, ο Μαξ Φερστάπεν έκανε το ντεμπούτο του στην κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού και έγινε ο νεότερος οδηγός που ξεκινούσε σε αγώνα της F1, στο Γκραν Πρι της Αυστραλίας το 2015.
Στην Scuderia Toro Rosso πέρασε περίπου 1,5 χρόνο, καθώς η Red Bull αποφάσισε να «ανταλλάξει» τον Ντανιίλ Κβίατ με τον Ολλανδό άσσο, ο οποίος είχε δείξει το πάθος και την μαχητικότητά του.
Ο Φερστάπεν χρειάστηκε μόλις 66 γύρους στον πρώτο του αγώνα με την νέα του ομάδα για να πανηγυρίσει την πρώτη του νίκη στο… μεγάλο πρωτάθλημα και να γίνει ο νεότερος νικητής στην ιστορία του πρωταθλήματος.
Ελάχιστος χρόνος προσαρμογής, μέγιστο αποτέλεσμα και μία εμφάνιση που άφησε άφωνο ακόμα και τον θρυλικό Νίκι Λάουντα, ο οποίος θέλησε να απολαύσει τον νεαρό Ολλανδό.
Η συνέχεια είναι γνωστή στους περισσότερους…
«Απλά υπέροχο»
Ταχύς, δυναμικός και πολλές φορές οξύθυμος, ο Μαξ Φερστάπεν έθεσε τους δικούς του «κανόνες» στο σπορ κάνοντας εκατομμύρια φιλάθλους να τον ακολουθούν σε όλο τον κόσμο και να φωνάζουν ρυθμικά το όνομά του.
Το 2015 ένας δημοσιογράφος τον ρώτησε αν θεωρεί τον Λιούις Χάμιλτον τον ταχύτερο οδηγό της Formula 1, και ο Ολλανδός απάντησε: «Δεν ξέρω. Δώστε μου το αυτοκίνητο του, και θα σας πω».
Το 2021 μπορεί να μην οδήγησε το μονοθέσιο του Λιούις, όμως κατάφερε να πάρει το παγκόσμιο πρωτάθλημα με τον πιο εντυπωσιακό και συγκλονιστικό τρόπο, γράφοντας το όνομά του με χρυσά γράμματα στην ιστορία της Fomrula 1.
«Απλά υπέροχο», όπως συνηθίζει να λέει και ο ίδιος στους μηχανικούς του μέσω του team radio, μετά την επίτευξη μίας νίκης.
Ο Μαξ Φερστάπεν δεν γεννήθηκε πρωταθλητής, όμως μέσα του πάντα υπήρχε η θέληση και το πάθος για να καταφέρει κάτι μεγάλο και να κατακτήσει τον τίτλο στην Formula 1. Όμως το παιδί από το Άσσελτ της Ολλανδίας ποτέ δεν παραιτήθηκε, έδειξε πίστη, υπομονή και στοχοπροσήλωση με αποτέλεσμα να φτάσει στην κορυφή του κόσμου.
{https://twitter.com/F1/status/1470043322022510597}
Powered by Versicherungsvergleich