Επετειακό Ορόσημο: Τα Ποδήλατα Opel Γιορτάζουν 130 Χρόνια

Επετειακό Ορόσημο: Τα Ποδήλατα Opel Γιορτάζουν 130 Χρόνια


Η φετινή χρονιά σηματοδοτεί μία σημαντική επέτειο για τον κόσμο του ποδηλάτου: η Opel γιορτάζει 130 χρόνια από την παραγωγή του πρώτου ποδηλάτου της που έπαιξε σημαντικό ρόλο

στην ανάπτυξη της μάρκας κατά τη διάρκεια των πρώτων χρόνων της εταιρίας. Αφού κατασκεύασε το πρώτο ποδήλατο με μεγάλο εμπρός τροχό (το λεγόμενο penny farthing), την άνοιξη του 1886, η Opel εξελίχθηκε στην παγκοσμίως μεγαλύτερη κατασκευάστρια ποδηλάτων τη δεκαετία του 1920. Ακόμα και η απειλητική οικονομική κρίση του 1929 δεν κατάφερε να αναχαιτίσει την επιτυχία της επιχείρησης ποδηλάτων. Παρόλα αυτά, η Opel πούλησε αυτή την επιχειρηματική μονάδα της στη Γερμανική κατασκευάστρια εταιρία ποδηλάτων και αυτοκινήτων NSU το Δεκέμβριο του 1936 θέλοντας να αφοσιωθεί πλήρως στην παραγωγή αυτοκινήτων.

Χρειάστηκαν περίπου 75 χρόνια για να επιστρέψει η Opel στις ρίζες της, στο ποδήλατο – κατά μία έννοια. Με το RAD e, η εταιρία λανσάρισε μία περιβαλλοντικά συμβατή σχεδιαστική μελέτη το 2012 ως γέφυρα της παράδοσης του παρελθόντος με το μέλλον. Το ηλεκτρικό ποδήλατο ήταν ταυτόχρονα ένα όραμα του ποδηλάτου του μέλλοντος. Επειδή στην εποχή της αστικοποίησης και της εναλλακτικής μετακίνησης, τα e-bikes αναμένεται να παίξουν όσο και σημαντικότερο ρόλο στις μελλοντικές φιλοσοφίες συστημάτων μεταφορών.

Επαγγελματικό ταξίδι στο Παρίσι εμπνέει τον Adam Opel

23 χρόνια αφότου ίδρυσε την εταιρία – μέχρι τότε η Opel κατασκεύαζε μόνο ραπτομηχανές – ο Adam Opel επέστρεψε από ένα επαγγελματικό ταξίδι στο Παρίσι το 1885. Πριν από αυτό το ταξίδι του στη Γαλλική πρωτεύουσα, θεωρούσε το ποδήλατο με μεγάλο εμπρός τροχό απλά ένα ‘νέο παιχνίδι’. Μία παροδική ‘τρέλα’ της εποχής. Μετά την επίσκεψή του στο Παρίσι, άλλαξε τελείως γνώμη. Εμπνευσμένος από την εμπορική ανάπτυξη της αγοράς των ποδηλάτων με μεγάλο εμπρός τροχό εκεί και επηρεασμένος από την απότομη αύξηση δημοτικότητας του ποδηλάτου στην Αγγλία, ο Opel είχε μία ιδέα. Είχε παραλάβει κάποια μεμονωμένα εξαρτήματα από την Αγγλία, και προς μεγάλη χαρά των γιων του άρχισε να κατασκευάζει τα πρώτο ποδήλατο με μεγάλο μπροστινό τροχό. Το 1886, ο Opel πούλησε το πρώτο του ποδήλατο – και ξεκίνησε η παραγωγή ποδηλάτων στην εταιρία.

Μόλις ένα χρόνο αργότερα, η Opel άρχισε να παράγει τρίκυκλα και ποδήλατα με μικρούς τροχούς, τα λεγόμενα ποδήλατα ασφαλείας (safety bicycles). Ο γιος του Karl είχε φέρει ένα τέτοιο ποδήλατο επιστρέφοντας από μια εκπαιδευτική εκδρομή με θέμα την παραγωγή ποδηλάτων στο Sheffield, Αγγλία. Το ποδήλατο ασφαλείας είχε δύο ρόδες σχεδόν ίδιου μεγέθους και ήταν πολύ πιο ευκολοδήγητο από ένα ποδήλατο με μεγάλο τροχό, και ασφαλώς το ύψος πτώσης ήταν πολύ μικρότερο. Εντυπωσιασμένος από τα πλήθη στους Αγγλικούς αγώνες ποδηλάτων, μετά την επιστροφή του ο Karl έτρεξε σε έναν αγώνα στο Palmengarten στη Φρανκφούρτη – και πολύ γρήγορα αναδείχτηκε νικητής.

Η Opel εξελίσσεται στην παγκοσμίως μεγαλύτερη κατασκευάστρια ποδηλάτων

Στη συνέχεια, όλα εξελίχθηκαν με ραγδαία ταχύτητα. Μετά την πρώτη του νίκη στη Φρανκφούρτη, ο Karl επέστρεψε με πέντε παραγγελίες για ποδήλατα και πολλές ακόμα τέτοιες νίκες είχαν σαν αποτέλεσμα νέες παραγγελίες. Μόνο το 1889, σημειώθηκαν 240 αγωνιστικές νίκες, ανάμεσα στις οποίες 13 πρωταθλήματα, που κατακτήθηκαν με ποδήλατα Opel. Η 20ή Ιουλίου του 1889 έμελλε να γίνει ορόσημο για την εθνική αναγνώριση των ποδηλάτων Opel. Αυτή την ημέρα, ο August Lehr, ένας από τους πιο επιτυχημένους αγωνιζόμενους ποδηλάτες της εποχής του, κέρδισε το ‘Παγκόσμιο Πρωτάθλημα’ στο Λονδίνο με ποδήλατο Opel με ψηλό μπροστινό τροχό – μία νίκη που εξασθένησε την Αγγλική επιρροή στη βιομηχανία του ποδηλάτου ευνοώντας το κλίμα υπέρ τον ποδηλάτων Opel. Η αυθεντικότητα και επιχειρηματικότητα των αδερφών Opel αποτυπώνεται σε μία φωτογραφία του 1895 που τους παρουσιάζει όλους πάνω σε ένα ειδικό μοντέλο πέντε θέσεων – το ‘Πεντάδυμο’.

Τα επόμενα χρόνια ήταν επίσης επιτυχημένα. Το 1899, οι αδερφοί Opel – ο μπαμπάς Adam είχε πεθάνει το 1895 – κατασκεύασαν το πρώτο αυτοκίνητο, αλλά συνέχισαν ακάθεκτοι την επιχείρηση των ποδηλάτων. Μέχρι τη δεκαετία του 1920, προσέλκυαν τους παγκοσμίως καλύτερους αγωνιζόμενους ποδηλάτων, οι οποίοι σημείωναν τη μία νίκη κατά την άλλη με ποδήλατα Opel. Και επειδή η ζήτηση για τα δίτροχα συνέχισε να αυξάνεται, η Opel σύντομα προχώρησε σε μια καθοριστική αλλαγή στην παραγωγή της: το 1923 έγινε η πρώτη Γερμανική εταιρία που λανσάρισε την παραγωγή σε γραμμή συναρμολόγησης για τα ποδήλατά της. Με τη νέα μέθοδο, κάθε επτά δευτερόλεπτα ένα νέο ποδήλατο έφευγε από τη γραμμή συναρμολόγησης. Η πτώση του κόστους παραγωγής μετακύλησε και στην τιμή αγοράς, κάνοντας το ποδήλατο ένα προσιτό μέσο μεταφοράς για το μεγαλύτερο μέρος του πληθυσμού. Πολύ σύντομα λοιπόν, η Opel έγινε η μεγαλύτερη κατασκευάστρια ποδηλάτων στον κόσμο το 1925, και ένα χρόνο αργότερα, το εκατομμυριοστό ποδήλατο Opel πέρασε από τη γραμμή συναρμολόγησης.

Αναθεώρηση τη δεκαετία του 1930: Η Opel πουλά την επιχείρηση ποδηλάτων στην NSU

Όπως τις επόμενες χρονιές, η ανερχόμενη εταιρία βρέθηκε αντιμέτωπη με κάποιες δυσκολίες. Μετά το θάνατο των γιων του Opel, Karl και Heinrich το 1927 και 1928, οι αδερφοί Wilhelm και Fritz δεινοπάθησαν οικονομικά λόγω του διπλού φόρου κληρονομιάς που κλήθηκαν να πληρώσουν. Έχοντας οικονομική αδυναμία να υποστηρίξουν την ανακαίνιση των εγκαταστάσεων παραγωγής που λειτουργούσαν πάντα με πλήρη δυναμικότητα, οι Wilhelm και Fritz Opel αναζήτησαν αγοραστή. Έτσι μία προσφορά εξαγοράς από την General Motors, την παγκοσμίως μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία, ήρθε ακριβώς την κατάλληλη στιγμή. Το Σεπτέμβριο του 1929, ο I.J. Reuter έγινε ο πρώτος Αμερικανός που χρίσθηκε Γενικός Διευθυντής της Opel, ενώ τα αδέρφια Wilhelm και Fritz Opel διορίστηκαν μέλη του εποπτικού συμβουλίου.

Μόλις ένα μήνα αργότερα, στις 29 Οκτωβρίου του 1929, η πώληση αποδείχθηκε μία εξαιρετικά σοφή απόφαση. Το Κραχ της Wall Street, γνωστό και σαν ‘Μαύρη Τρίτη’, οδήγησε αμέτρητες εταιρίες στη χρεωκοπία. Ωστόσο, η πολυετής οικονομική κρίση δεν κατάφερε να βλάψει την ακμάζουσα παραγωγή των ποδηλάτων Opel για αρκετούς λόγους: πρώτον, η θυγατρική της GM μπήκε στην κρίση, άριστα προετοιμασμένη. Δεύτερον, μετά την οικονομική κρίση, υπήρξε υψηλότερη ζήτηση για ποδήλατα. Και τρίτον, μειώθηκε η ανεργία λόγω μέτρων δημιουργίας θέσεων εργασίας, επομένως, όλο και περισσότεροι άνθρωποι είχαν την οικονομική δυνατότητα να αγοράσουν ένα ποδήλατο.

Όμως όλοι οι κατασκευαστές είχαν στρέψει την προσοχή τους στην παραγωγή αυτοκινήτων: «Για να απελευθερωθεί το διαθέσιμο προσωπικό ώστε να μεταφερθεί στον τομέα της αυτοκίνησης, στον οποίο θέλουμε να αφιερώσουμε όλη τη ενέργειά μας,» όπως εξήγησε η διοίκηση της εταιρίας, τα διοικητικά και εποπτικά συμβούλια της Adam Opel AG αποφάσισαν να πουλήσουν την επιχείρηση των ποδηλάτων στην NSU στα τέλη του 1936. Στις 15 Φεβρουαρίου του 1937, κατασκευάστηκε το τελευταίο ποδήλατο της Opel, δίνοντας τέλος σε μία παράδοση που είχε ξεκινήσει πριν από 50 και πλέον χρόνια και είχε αγγίξει την παραγωγή περίπου 2,6 εκατομμυρίων ποδηλάτων.

Συνδέοντας την παράδοση με την καινοτομία: RAD e concept φιλικό προς το περιβάλλον

Σχεδόν 75 χρόνια αργότερα, η Opel επέστρεψε στις ρίζες της. Το φιλικό προς το περιβάλλον πρωτότυπο RAD e έκανε την πρεμιέρα του το Μάρτιο του 2012 στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης. Για την επέτειο των 150 χρόνων της μάρκας, οι μηχανικοί δημιούργησαν μία πρωτότυπη μελέτη εμπνευσμένη από ένα ιστορικό όχημα, τη μοτοσικλέτα Opel Motoclub 500 από το 1928. Όπως η κλασική μοτοσικλέτα, της οποίας η δημοτικότητα οφείλεται επίσης στα εντυπωσιακά κόκκινα ελαστικά, το πλαίσιο του RAD e κατασκευάζεται από πρεσαριστά ατσάλινα εξαρτήματα. Σχεδιαστικά στοιχεία από δύο επιβατικά αυτοκίνητα Opel δίνουν επίσης το παρών στη σχεδιαστική γλώσσα του πρωτοτύπου ποδηλάτου: το σχήμα πλαισίου σε μορφή μπούμερανγκ είναι παρόμοιο με τη σχεδίαση εμπρός τμήματος των Ampera και Zafira Tourer.

Από το πρώτο ποδήλατο με μεγάλο μπροστινό τροχό μέχρι το RAD e concept: η παράδοση ποδηλάτων Opel έχει διανύσει μακρύ δρόμο από το 1886. Όλο αυτό το διάστημα, όχι μόνο τα οχήματα αλλά και οι ανάγκες της κοινωνίας έχουν αλλάξει: επειδή όλο και περισσότεροι άνθρωποι ζουν σήμερα στις πόλεις, η διαθεσιμότητα όσο το δυνατόν περισσοτέρων επιλογών μετακίνησης αποτελεί αναπόσπαστο στοιχείο του μέλλοντος. Γι’ αυτό μία κατασκευάστρια όπως η Opel βρίσκεται πάντα σε κατάσταση διαρκούς αναζήτησης. Με την κοινότητα κοινοχρησίας οχημάτων (carsharing) CarUnity, την πλατφόρμα κοινοχρησίας οχημάτων ridesharing flinc και τα πρώτα βήματα για μία αυτόνομη οδήγηση, η Opel επεκτείνει συνεχώς την κλασική γκάμα καθώς εξελίσσεται σε πάροχο υπηρεσιών μετακίνησης.

Ο CEO της Opel Dr. Karl-Thomas Neumann είναι πραγματικός λάτρης της ποδηλασίας. Πρόσφατα συναντήθηκε με τους εκδότες του νέου περιοδικού του ειδικού τύπου Bike Bild για το πρώτο τους τεύχος με διαδρομές στο Feldberg στους λόφους του Taunus, σε μία ποδηλατική απόδραση με τους δημοσιογράφους. Το στόρι υπάρχει στο νέο Bike Bild που κυκλοφορεί στη Γερμανία από τις 31 Αυγούστου.

  • Εμφανίσεις: 1285

Ένα προηγμένο αγωνιστικό trike από τιτάνιο δημιούργησε η Nissan

Ένα προηγμένο αγωνιστικό trike από τιτάνιο δημιούργησε η Nissan

H Nissan, ως περήφανος συνεργάτης της Bρετανικής Παραολυμπιακής Oμοσπονδίας (BPA), χρησιμοποίησε την εμπειρία της ως κορυφαία αυτοκινητοβιομηχανία, προκειμένου να υποστηρίξει κάποιους από τους Βρετανούς αθλητές που θα αγωνιστούν στους Παραολυμπιακούς Αγώνες του Rio 2016.

Σε συνεργασία με το Αγγλικό Ινστιτούτο Αθλητισμού (EIS) και την Βρετανική ομοσπονδία ποδηλασίας, η Ομάδα Καινοτομίας της Nissan που εδρεύει στο Ευρωπαϊκό Τεχνικό Κέντρο της φίρμας (NTCE), ανέπτυξε ένα νέο trike για τον τρεις φορές χρυσό Παραολυμπιονίκη David Stone MBE .

Η Ομάδα Καινοτομίας της Nissan ξεκίνησε το συγκεκριμένο έργο το 2014, ακολουθώντας πολλές από τις ίδιες διαδικασίες που εμπλέκονται στο σχεδιασμό ενός αυτοκινήτου. Μετά από μια πλήρη τρισδιάστατη σάρωση με λέιζερ του υφιστάμενου trike tου αθλητή από το Κέντρο Σχεδιασμού της Nissan στην Ευρώπη, μια διαδικασία που συνήθως απαιτείται για τη διαμόρφωση των πρωτότυπων μοντέλων από πηλό (καλούπι), η ομάδα της Nissan κατασκεύασε το νέο trike με χαμηλότερο βάρος σε σχέση με το υπάρχον, ενώ και η νέα χαμηλωμένη θέση οδήγησης θα βελτιώσει σημαντικά την ταχύτητα και σταθερότητα του.

Η ομάδα της Nissan επέλεξε να σχεδιάσει το νέο trike με τη χρήση τιτανίου Grade9, επιτυγχάνοντας εξοικονόμηση βάρους κατά 18%. Η προσέγγιση που ακολούθησε, βασίζεται στο ίδιο υλικό αλλά και σχεδιαστική φιλοσοφία που εφαρμόστηκε στο ελαφρύ σύστημα εξάτμισης από τιτάνιο για το Nissan GT-R NISMO. Κατά τον ίδιο τρόπο που ο οδηγός ενός Nissan GT-R θα αντιληφθεί το μειωμένο βάρος και την βελτιωμένη επιτάχυνση, ο David θα δει το νέο του trike να επιταχύνει πιο γρήγορα από τη γραμμή εκκίνησης και έξω από αργές στροφές.

Χρησιμοποιώντας τιτάνιο πάνω σε χάλυβα, η Nissan κατάφερε να αυξήσει το βαθμό ακαμψίας του πλαισίου, το οποίο αποτελεί “κλειδί” για τη μετάδοση της δύναμης από τον αναβάτη στο δρόμο. Για να μετρηθεί η ακαμψία του τρέχοντος trike του David, πραγματοποιήθηκε από τους μηχανικούς της Nissan μια άκρως εξειδικευμένη ανάλυση, με τοποθέτηση αισθητήρων κατά μήκος του πλαισίου για τη μέτρηση του συντονισμού του. Αξίζει να σημειωθεί ότι με την ίδια ακριβώς μέθοδο ελέγχθηκε και κατασκευάστηκε το Nissan GT-R NISMO. Παράλληλα, το νέο trike ενσωματώνει ένα διπλό σύστημα κίνησης που επιτρέπει και στους δύο τροχούς να κινούνται ανεξάρτητα, κάτι παρόμοιο με το πίσω διαφορικό σε ένα αυτοκίνητο.

Καθ' όλη τη διαδικασία ανάπτυξης του νέου trike, η Nissan υιοθέτησε πολλές πρωτοποριακές τεχνικές, παρόμοιες με αυτές που χρησιμοποιούνται στον υπολογισμό της αεροδυναμικής απόδοσης των αυτοκινήτων. Για τον λόγο αυτό, η Nissan επέτρεψε στον David να έχει πρόσβαση στον περιβαλλοντικό θάλαμο δοκιμών που διατηρεί, όπου και ο ίδιος ασκήθηκε σε συνθήκες υψηλών θερμοκρασιών, ως μέρος του προπονητικού του προγράμματος.

Εκτός από την ανάπτυξη του συγκεκριμένου trike, η Nissan παρέχει και συμβουλευτικές υπηρεσίες στο Αγγλικό Ινστιτούτο Αθλητισμού, με σκοπό την βελτιστοποίηση του εξοπλισμού της Βρετανικής Παραολυμπιακής ομάδας που συμμετέχει στους Παραολυμπιακούς του Rio. Μεταξύ άλλων, παρέχει υποστήριξη για την ανάπτυξη ενός νέου τύπου αναπηρικού αμαξίδιου για το ζέσταμα των αθλητών πριν από τους αγώνες, πολύτιμες συμβουλές σχετικά με τα υλικά για τα ειδικά γάντια των αθλητών, αλλά και για τις καλύτερες μεθόδους δοκιμών σε θέματα ελέγχου πρόσφυσης των ελαστικών των αναπηρικών αμαξιδίων, σε διάφορες καιρικές συνθήκες.

  • Εμφανίσεις: 1359

ΓΝΩΡΙΣΤΕ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΟΥ PIAGGIO WI-BIKE ΚΙΝΗΘΕΙΤΕ ΧΩΡΙΣ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟΥΣ, ΤΩΡΑ ΜΕ ΟΦΕΛΟΣ 400€*!

ΓΝΩΡΙΣΤΕ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΟΥ PIAGGIO WI-BIKE ΚΙΝΗΘΕΙΤΕ ΧΩΡΙΣ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟΥΣ, ΤΩΡΑ ΜΕ ΟΦΕΛΟΣ 400€*!

Το Piaggio Wi-Bikeείναι ένα εντελώς νέο όχημα που ανταποκρίνεται στις σύγχρονες τάσεις μετακίνησης και γεννήθηκε μέσα από τη μοναδική παράδοση στυλ και τεχνολογίας του Ομίλου Piaggio.

Μία καινοτομική πρόταση, που συνδυάζει την ελευθερία και την απλότητα της μετακίνησης με την ποιότητα ζωής και τον σεβασμό για το περιβάλλον. Το Piaggio Wi-Bike υπερβαίνει την έννοια του ποδηλάτου με υποβοήθηση πεταλιού, πρόκειται για ένα όχημα που παρέχει καινοτόμες λειτουργίες και νέα επίπεδα αλληλεπίδρασης μεταξύ του ποδηλάτη, του οχήματος και του περιβάλλοντος.
Με το Wi-Bike η Piaggioδίνει μία νέα διάσταση στην προσωπική μετακίνηση:
Κομψόςσπορ σχεδιασμός από το Κέντρο Στυλ της Piaggio, που συνδυάζει τα πιο ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του ιταλικού σχεδιασμού με τη λειτουργικότητα και την ευκολία χρήσης.
Πλαίσιοκατασκευασμένο εξολοκλήρου από αλουμίνιο με σαφή σπορ χαρακτήρα, με πιρούνι απορρόφησης των κραδασμών, επίσης από αλουμίνιο.
Μοτέρ κατασκευής Piaggio, τοποθετημένο στο κέντρο του ποδηλάτου, σε αξονική διαμόρφωση με τα πετάλια. Η απόδοση είναι περιορισμένη στα 250W (και μέγιστη ταχύτητα 25 km/h) προκειμένου να συμμορφώνεται πλήρως με τη νομοθεσία για τα υποβοηθούμενα ποδήλατα. Με αυτόν τον τρόπο, δεν απαιτείται πινακίδα κυκλοφορίας ή κράνος, και μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε ποδηλατόδρομους και περιοχές περιορισμένης κυκλοφορίας.
Μπαταρίαιόντων-λιθίου 400 Wh, που παρέχει ιδιαίτερα μεγάλη εμβέλεια. Βρίσκεται κομψά τοποθετημένη κάτω από τη σέλα, ακολουθώντας τον κάθετο σωλήνα του σκελετού.
Οθόνη τελευταίας γενιάςμε τεχνολογία NFC (NearFieldCommunication) για αυτόματη ενεργοποίηση κοντά στη μονάδα ελέγχου.
Θύρα USB, για φόρτιση smartphoneή ενημέρωση λογισμικού.
Υψηλό επίπεδο ασφάλειας:Οι μονάδες του ταμπλό ελέγχου, της μπαταρίας και του μοτέρ συνδέονται μέσω μοναδικού κωδικού και λειτουργούν μόνο εφόσον επικοινωνούν μεταξύ τους.
Ιμάντας κίνησης, σε συνδυασμό με ένα εξελιγμένο αυτόματο σύστημα συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης μετάδοσης, με ηλεκτρονική υποβοήθηση ώστε να διασφαλίζεται πάντα η βέλτιστη δυνατή σχέση μετάδοσης μεταξύ των σχεδόν άπειρων συνδυασμών. Εναλλακτικά διατίθεται ένα συμβατικό, υψηλής ποιότητας σύστημα τελικής μετάδοσης κίνησης με αλυσίδα και 9 ταχύτητες.
Τεχνολογία PMP (Πλατφόρμα Πολυμέσων Piaggio) για ενσωμάτωση των λειτουργιών του Wi-Bike στο smartphone σας μέσω Bluetooth. Καλύπτει κάθε πτυχή της διαχείρισης δεδομένων: από απλή παροχή πληροφοριών χρήσης έως λειτουργίες σχετικές με fitness που μετατρέπουν το Wi-Bike σε εργαλείο εκγύμνασης που σας βοηθά να παρακολουθείτε τα δεδομένα του σώματός σας και να πετυχαίνετε τους στόχους σας όσον αφορά τους καρδιακούς παλμούς ή την κατανάλωση θερμίδων.
Ανακαλύψτε περισσότερα για το PiaggioWi-Bike στο PiaggioWi-bikemicrositeή παρακολουθώντας το βίντεο Piaggio Wi-Biketutorial.
* η προσφορά ισχύει για όλα τα μοντέλα PiaggioWi-Bike, για περιορισμένο αριθμό οχημάτων.

  • Εμφανίσεις: 1526

val m amo

Δείτε επίσης...

ΜΑΣ ΕΧΟΥΝ ΕΜΠΙΣΤΕΥΘΕΙ.....ΕΣΕΙΣ;

ΝΙΚΑΣ – ΜΑΤΖΟΥΚΗ Ο.Ε.
Κοσμάς Ανθόπουλος - Ειρήνη Νικολάτου - Δικηγορικο Γραφειο
ΑΣ Taekwondo Ιωαννίνων Ζήκος
Tzimas Home Accessories

VIDEOS